جشن‌واره‌ی بین‌المللی «بیستون»

«تیتر اول» شبکه‌ی ورزش:
جشن‌واره‌ی بین‌المللی «بیستون»

در ادامه‌ی پوشش خبری دومین جشن‌واره‌ی بین‌المللی «بیستون»، عصر امروز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه، «شعاعی» سرپرست فدراسیون طی یک مصاحبه‌ی تلفنی در خصوص این جشن‌واره خواهد گفت.

این برنامه‌‌ با عنوان «تیتر اول» ساعت ۱۴  از طریق شبکه‌ی «ورزش» رادیو به روی آنتن خواهد رفت.

برگزاری نشست خبری دومین جشنواره‌ بین‌المللی سنگ‌نوردی «بیستون»

در آستانه‌ی برگزاری دومین جشنواره فرهنگی ورزشی «بیستون» که هفته‌ی آینده در کرمانشاه برگزار خواهد شد، «محمود شعاعی» طی یک نشست خبری که امروز با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد، به تشریح برگزاری این جشنواره پرداخت.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی تأکید کرد: این جشنواره می‌تواند فرصتی مناسب را برای  تبادل فنی و تجربیات شرکت کننده‌گان و هم‌چنین تعاملات فرهنگی میان کشورهای شرکت کننده ایجاد کند.

وی در ادامه گزارشی از نخسیتن دوره برگزاری جشنواره سنگ‌نوردی «بیستون» ارایه کرد و با بیان اینکه برای برگزاری دومین دوره آن از یک‌سال پیش برنامه ریزی کرده‌ایم، گفت: این جشنواره برای نخستین بار در سال 89 در كرمانشاه تنها با حضور 25 سنگ‌نورد خارجی از سه كشور دنیا برگزار شد، اما دومین دوره‌ی آن با حضور بیش از 5۰ سنگ‌نورد از كشورهای آلمان، ایتالیا، اسلوونی، استرالیا، ایرلند، انگلستان، تركیه، دانمارک، سوئد، سوئیس و فرانسه برگزار خواهد شد . وی در این‌باره افزود: 15 نفر از شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره را بانوان تشكیل می‌دهند.

وی درباره حضور نمایندگان ایران در این رویداد نیز اظهار داشت: با توجه به میزبانی كرمانشاه، 50 سنگ‌نورد و عوامل اجرایی این استان به همراه حدود ۵۰ سنگ‌نورد از سایر استان‌ها و عوامل اجرایی فدراسیون نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

«شعاعی» زمان مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بین‌المللی سنگ نوردی بیستون  را بعد از ظهر بیست و سوم مهر ماه در محل كاروانسرای سنگی كرمانشاه با حضور مسوولان استانی و کشوری اعلام کرد.

وی ضمن قدردانی از همه‌ی کسانی که در برگزاری این جشنواره همکاری کرده بودند، افزود: این جشنواره بین‌المللی با حمایت استانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشكی، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری، شورای شهر و هیئت كوهنوردی كرمانشاه به همراه فرمانداری شهرستان هرسین و صدا و سیما و فدراسیون كوه‌نوردی برگزار خواهد شد.

اقبال قابل توجه شرکت‌کننده‌گان داخلی و خارجی در دومین دوره جشنواره

در ادامه این نشست «ابراهیم نوتاش» نماینده كوه‌نوردان ایرانی در سازمان كوهستان‌های بلند (GHM) نیز اظهار داشت: این جشنواره با رویکرد تعامل و تبادلات فرهنگی و فنی بین كوه‌نوردان و سنگ‌نوردان ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

وی از مهم‌ترین اتفاقات این جشنواره را حضور جوان 19 ساله فرانسوی عنوان و بیان كرد: این سنگ نورد كه از بهترین سنگ نوردان دنیاست، تصمیم دارد مشكل‌ترین مسیرهای دیواره بیستون را با همراهی دو تن از بهترین سنگ نوردان ایرانی طی كند.

وی در پایان تفاوت برگزاری این جشنواره با اولین دوره را در تعداد شركت كنندگان دانست و افزود: در این جشنواره برنامه‌های مهیجی از جمله انجام بندبازی توسط چهار فرانسوی بر روی دیواره بیستون و پریدن از بلندای دیواره و حضور یک فیلمبردار حرفه ای كوه‌نوردی و دیواره‌نوردی از كشور ایتالیا را خواهیم داشت.

————————————
پی‌نوشت:
خبرنگاران شرکت‌کننده در این نشست از خبرگزاری‌های: ایرنا، ایسنا، مهر، روزنامه‌‌ی ابرار ورزشی، پایگاه‌ خبری نسیم، روزنامه‌ی خبرورزشی، روزنامه‌ی گل، برنا، پایگاه‌خبری ورزش ایران، ایپنا، خبرگزاری دانشجو و روزنامه‌ی ایران ورزشی حضور یافتند.

 منبع: سایت ویژه جشنواره

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام