گزارش برنامه دریاچه ویستان

بنام خداوند بی همتا

 28 مهر الی ۲ آبان 1400

دوباره پاییز ، دوباره جنگل و دوباره برنامه ای به سرپرستی جناب آقای اسفندیاری
این بار مقصد ما استان گیلان بود ، اتوبوس ما حوالی ساعت 14 روز 28 مهرماه شیراز را به مقصد شهر کوچک زیبای ماسوله ترک کرد و سفر ما آغاز شد . آرشیو پربار موسیقی های آقای هاشمی راننده ی خوش صحبت ما گذر زمان رو برای ما آسون کرده بود و ما 9 صبح روز بعد در هوایی مه آلود به ماسوله رسیدیم، مکانی اعجاب انگیز با نمایی فراموش نشدنی از خانه های که روی سر همدیگه سوار شده بودند و توجه هر بیننده ای رو جلب میکردند. بعد از گشت و گذاری چند ساعته زیر بارون در بازار ها و کوچه های باریک ماسوله وقت ناهار فرا رسید، تناول آش ها و غذاهای محلی مختلف روی صندلی های چوبی با نمای جنگل مه گرفته ماسوله حس فوق العاده داشت. طبق قرار قبلی همسفران باید راس ساعت 14.30 به اتوبوس برمیگشتند اما دل کندن از چای داغ و نبات و شیرینی محلی آن هم در هوای بارانی کار آسانی نبود. در نزدیکی روستای ماسوله محلی به نام مرکز تفریحی ترنج میزبان شب مانی ما بود، سرپرست ما هفت کلبه را رزرو کرده بود تا از باد و باران در امان باشیم.


بعد از خوابی راحت و صرف صبحانه ای مفصل به سبک آقای اسفندیاری وسایلمون رو جمع کردیم و سوار اتوبوس شدیم،مقصد بعدی ما دریاچه ای بکر و دور دست به نام ویستان بود .در راه در شهر فومن توقفی نیم ساعته داشتیم و همسفران از کلوچه های داغ فومن نهایت استفاده را بردند.

↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓↓

به دلیل سختی مسیر و سختگیری های پلیس راهور منطقه امکان رسیدن به دریاچه با اتوبوس میسر نبود و ما با 10 خودروی سواری این مسیر را طی کردیم و بعد از حدود یک ساعت به دریاچه رسیدیم.میزبان ما مادربزرگی گیلکی بود و کلبه ای با ظرفیت 10 نفر در اختیار ما گذاشت،الباقی همسفران در همان محوطه محصور چادرهایشان را برپا کردند و به همراهی مرغابیان و غاز های مادربزگ به صرف قرمه سبزی مشغول شدند . محل استقرار ما به دلیلی نزدیکی به دریاچه و رطوبت هوا هوایی خنک و مایل به سرد داشت و چاره ی این سرما آتش بود.با خرید دو بسته هیزم از مادربزرگ که فکر اقتصادی خوبی هم داشت آتش ما برپا شد و دیگ آش که شام شب ما بود بار گذاشته شد، زحمت شام برعهده همسر جناب اسفندیاری بود که به حق غذایی مطبوع و لذیذ برایمان فراهم کردند. روز سوم روز لذت بردن از طبیعت بکر و پاییزی ویستان بود ، پیمایشی حدودا 4 ساعته که به چمنزاری زیبا با منظره قله درفک میرسید. بعد از پیمایش جنگل و صرف ناهار حوالی ساعت 17 ماشین ها با یکساعت تاخیر به دریاچه رسیدند، سوار بر ماشین در جاده ای مه آلود به اتوبوس رسیدیم و به سمت شیراز رهسپار شدیم…

سرپرست برنامه : جناب آقای ابراهیم اسفندیاری
سرپرست بانوان: سرکار خانم پریسا علیدادی
مسؤل فنی: جناب آقای امید بنائیان
گزارش برنامه : سید محمدجواد رضایی

 

آدرس صفحه اینستاگرام باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز  ⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔⇔  tabiat.doost@

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام