گزارش برنامه دو‌ ونیم روزه كوير مصر

بنام خداوند یکتا

 

زمان : 19 الی 21 آبان ماه
ساعت حرکت از شیراز : 18عصر
ساعت بازگشت به شیراز : 4صبح
سرپرست برنامه :  بهاره نعمت الهی

تعداد افراد حاضر در برنامه : 18 نفر
هزینه اعلام شده برای برنامه : 850,000
اهداف برنامه :
بازدید از
1. دره کال جنی 2. باغ گلشن طبس 3. دریاچه نمک خور 4. شب مانی در کویر مصر 5. بازدید از نیزار 6. تخت عباسی 7. تخت عروس 8. پیست بازیهای کویر 9. چشمه دکتر فیش 10. قلعه بیاضه

هزینه تمام شده در انتهای سفر :
1,050,000 البته با اضافه شدن سه وعده غذا و بازدید از اماکن گردشکری


شروع برنامه و حرکت ازمیدان ابوالکلام شیراز ساعت 18 بود که به دلیل ترافیک سنگین و تاخیر اتوبوس کمی دیرتر انجام شد .
اتوبوس ساعت 18:45 درمیدان مستقر شد، همگی سوار شده و درساعت 19 حرکت کردیم .
در ساعت 6 صبح‌‌ به طبس و ساعت 7/15 به منطقه کال جنی رسیدیم ، همراه با کوله های سبک از اتوبوس پیاده و آماده پیمایش شدیم.
بعد از اینکه حدود یک ربع پیاده روی کردیم به قسمتی رسیدیم و از آنجا وارد دره شدیم .
بعد از ورود به دره بنا به توصیه اقای اسماعیلی که افتخار داده بودند و برای پیمایش گروه را همراهی میکردند پیمایش را از قسمت کال ها شروع کردیم ، پس از چند دقیقه به سه راهی رسیدیم که البته به دلیل جمع شدن زیاد اب در قسمتی از دره پیمایش را از سمت چپ ادامه دادیم.
در ادامه مسیر از مکان های مختلفی عبور کردیم و گه گاه به آب میزدیم و گاه مسیر را از خشکی ادامه میدادیم.
مناظر بسیار زیبای دره و گذر آبرو ها و قسمت های سرسبز حقیقتا زیبا و چشم نواز بودند.
پیمایش ما چیزی در حدود 2ونیم ساعت طول کشید و مقصد ما مجددا طبس بود که در مسیر برگشت به طبس فرصت را غنیمت شمردیم و از باغ زیبای گلشن هم بازدید کردیم و ناهار را در همان محدوده صرف کردیم و ساعت 2/15 به سمت دریاچه نمک و آبشار پتاس راهی شدیم ، در ساعت 16 بمدت 30 دقیقه از دریاچه نمک خور بازدید و ازآنجایی که محدوده آبشار پتاس بدلیل تعمیرات بسته بود آنجا را به سمت روستای مصر ترک کردیم .
مصر در 45 كيلومتري شرق شهرستان جندق و در 30 كيلومتري شمال شهرستان خور از توابع استان اصفهان است، روستاي مصر در ميان شن هاي روان كوير مركزي ايران قرار دارد و امروزه از جذاب ترين مناطق گردشگري ايران به حساب مي آيد.

شب پنجشنبه مورخ 20 آبانماه 1400 ساعت 18/30 به روستای مصر رسیدیم و‌‌‌ در اقامتگاه مستقر شدیم پس از استقرار و تعویض لباس به سمت محل شبمانی در کویر حرکت کردیم، لمس کویر زیبا، مشاهده ستاره ها، شب نشینی کنار آتش، چای آتیشی و شام از برنامه های شب مانی بود .

صبح روز بعد صبحانه همنوردان سرو شد ، پس از آن ساعت 8ونیم‌ همه شرکت کنندگان جهت آشنائی با روستای مصر با 4 خودرو آفرودی به گردش پرداختند و از منطقه نیزار ، تخت عباسی و تخت عروس (همراه با چای آتیشی) بازدید انجام شد و پس از دو ساعت به منطقه پیست بازیهای کویر رسیدیم و افراد به دلخواه از شترسواری، موتور سواری، ماشینهای باگی‌ لذت بردند، پس از آن ساعت 13 به اقامتگاه برگشتیم و پس از صرف نهار و تعویض لباس ساعت 14 مصر را با خاطرات زیبایش به مقصد روستای گرمه ترک کردیم.
تقریبا ساعت 15 به روستای گرمه رسیدیم پس از حدودا یک ربع پیمایش به چشمه دکترفیش رسیدیم و دقایقی را آنجا سپری کردیم که بسیار لذت بخش بود .
ساعت 16 به سمت روستای بیاضه جهت بازدید از قلعه بیاضه حرکت کردیم و تقریبا نیم ساعت بعد به آنجا رسیدیم، بازدید از قلعه و عکاسی فراوان جزء لذت های چند دقیقه‌ای در قلعه بیاضه بود.
ساعت 17/30 دقیقه بیاضه را به مقصد شیراز ترک کردیم و ساعت 4صبح‌ تیم کویر در صحت و سلامتی کامل به شیراز رسیدند و در میدان ابوالکلام با یکدیگر خداحافظی کردند .

از سرپرست محترم برنامه سرکار خانم نعمت الهی و دیگر دوستانی که در این برنامه زحمتهای بسیار کشیدند کمال تشکر را داریم ، وامیدواریم که در این برنامه به همه همنوردان خوش گذشته وکوله باری از خاطره را بهمراه خود داشته باشند.

تهیه و تدوین : شیرین دخت رسولی
«تقدیم به همه همنوردان و گردشگران عزیز در سراسر خطه زیبای ایران زمین»
«« باشگاه کوهنوردی و طبیعت گردی طبیعت دوست شیراز »»

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام