کوه‌نوردان مفقود شده در ارتفاعات جنگلی آمل نجات یافتند!

کوه‌نوردان مفقود شده در ارتفاعات جنگلی آمل نجات یافتند!

بخشدار امامزاده عبدالله آمل، از پیدا شدن و نجات اعضای گروه کوه‌نوردی قائم شهر که در ارتفاعات جنگلی این بخش مفقود شده بودند، خبر داد.

“یحیی عسگری پور” در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گروه پنج نفره کوه‌نوردان پسر قائم شهر که برای کوه‌پیمایی و تور گردشگری وارد ارتفاعات و منطقه جنگلی سنگ درکا و علیاکیا سلطان شده بودند، پس از طی مسافتی به دو گروه تقسیم شده بودند. وی افزود: منتهی شدن زمان بازگشت آنان به شب و جداشدن از گروه باعث شده بود که ارتباط آنان با خانواده ها قطع و خبری از آنها نشده بود.

بخشدار امامزاده عبدالله آمل اضافه کرد: بلافاصله با تلاش نیروهای هلال احمر و نیروهای مردمی روستاهای اطراف وحضور در مسیرهای مختلف جنگل، موفق به پیدا کردن هر پنج عضو گروه کوه‌نوردی قائم شهر در این بخش شدند. عسگری پور تاکید کرد: همه گروه های کوه‌نوردی که از شهرهای مازندران و خارج از استان قصد کوهنوردی در قالب تور و صعودهای سراسری به ارتفاعات کوهستانی این بخش را دارند، ملزم به اخذ مجوزهای لازم از هیئت کوه‌نوری شهرستان هستند.

وی ادامه داد: حضور یک راهنمای محلی که مسیرهای جنگلی و کوهستانی منطقه را به خوبی بشناسد می تواند از مشکلات احتمالی آینده پیشگیری کند. بخشدار امامزاده عبدالله (ع) آمل یادآورشد: متاسفانه گروههای کوه‌نوردی و تورهای گردشگری که بدون هماهنگی با بخشداری و مسئولان ذیربط از مسیرهای بیراهه قصد حضور در منطقه را دارند، در صورت بروز حوادث احتمالی، باعث ایجاد دردسر برای بخشداری و مجموعه خدمات رسان شهرستان خواهد بود.

بخش تازه تاسیس امامزاده عبدالله (ع) با 52 روستا و بیش از 22 هزار نفر جمعیت با دارا بودن مناطق طبیعی جنگلی و کوهستانی از جاذبه های فراوانی برای تورهای گردشگری برخوردار است.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام