گزارش برنامه جنگل نوردی شمال

《به نام خداوند بخشنده》

عصر روز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰ برنامه صعود به قلّه عباسعلی، پیمایش جنگل کمرپشت واقع در سوادکوه مازندران، بازدید از آبشار و قلعه و پل ورسک به سرپرستی خانم بهاره نعمت‌اللّهی آغاز شد.

ساعت ۱۶:۳۰ به همراه ۹ نفر از همنوردان عزیز از میدان ابوالکلام شیراز به وسیله یک دستگاه مینی‌بوس حرکت کردیم. صبح روز بعد یکی از دیگر از همنوردان در شهر تهران به ما ملحق شد و بدین ترتیب تیم ۱۰ نفره ما کامل گردید.
حدود ساعت ۱۴ چهارشنبه ۲۴ آذر به روستای کمرپشت رسیدیم.
بعد از صرف ناهار و جمع کردن وسایل لازم برای پیمایش در جنگل آماده شدیم.

 


پیمایش ساعت ۱۵ با راهنماییهای لیدر محلی در یکی از کوچه‌های روستا آغاز شد و بعد از یک ساعت پیمایش حدود ساعت ۱۶ به کلبه جنگلی رسیدیم.
بعد از اسکان موقت به جستجوی هیزم پرداختیم و در نهایت با روشن کردن آتش به استقبال تاریکی شب رفتیم و طبق رسوم همیشگی نشستن گرد گرمای آتش و گپ‌زدن و گاهی هم ترانه‌ای را نجوا کردن.

ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه بعد از خوردن صبحانه با کوله‌ای سبک راهی قلّه شدیم و پس از گذشتن از جنگل، دشت و مراتع زیبا ساعت ۱۱:۴۰ به قلّه ۲۳۵۰ متری عباسعلی رسیدیم. حدود ۲۰ دقیقه استراحت روی قلّه و کنار امامزاده و تماشای ارتفاعات زیبای منطقه راه برگشت به کلبه را درپیش گرفتیم.
بعد از صرف ناهار و جمع کردن تمام وسایل ساعت ۱۵:۳۰ حرکت از کلبه به سمت ماشین آغاز شد و ساعت ۱۶ سوار ماشین شدیم و به سمت روستای سنگده حرکت کردیم، که در نهایت ساعت ۱۹:۱۵ به روستا رسیدیم و شب را در منزل روستایی اقامت کردیم. شبی که با صرف سبزی پلو ماهی خوشمزه و گپ‌و گفت صمیمی و دوستانه با همسفران بسیار بیادماندنی شد.

ساعت ۹ صبح روز جمعه از روستای سنگده به سمت پل ورسک حرکت کردیم و بعد از حدود یک ساعت و نیم به پل رسیدیم و جهت بازدید از آبشار و قلعه راهی شدیم. در طول مسیر از زیباییهای آن لذت می‌بردیم و با عکاسی این خاطره‌ها را ثبت می‌کردیم. ساعت ۱۱:۱۵ به آبشار رسیدیم.
در مسیر برگشت از آبشار و بازدید قلعه ورسک به دو گروه تقسیم شدیم.
گروه اول به سمت ماشین حرکت کردند که حدود ساعت ۱۲ به ماشین رسیدند.
گروه دوم به سمت قلعه حرکت کردند و پس از پیمایش شیب نسبتا تندی ساعت ۱۳ به قلعه رسیدند و بعد از ربع ساعت توقف به سمت ماشین حرکت کردند وساعت ۱۳:۵۵ به بقیه گروه ملحق شدند.

در نهایت به سمت شیراز حرکت کردیم. حسن ختام این سفر بیاماندنی آش سبزی صبحانه بود که به همّت سرپرست مهربان گروه برپا شد.

این سفر زیبا و خاطره‌انگیز راس ساعت ۱۳ روز شنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۰ با سرپرستی خانم‌ بهاره نعمت‌اللّهی به پایان رسید.

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام