گزارش برنامه کرمانشاه ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

به نام خداوند هستی بخش 

 

در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۲ بعد از ظهر با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا به اتفاق ۳۲ نفر از همنوردان باشگاه طبیعت دوست به سمت کرمانشاه حرکت کردیم و سه شنبه در هوایی دلنشین؛ پس از بارندگی وارد کرمانشاه شدیم .

صبحانه را صرف و از مجموعه تاریخی بیستون ؛ یادگار کهن ایران زمین در شرق کرمانشاه بازدید کردیم .

سپس برای بازدید از طاق بستان عازم شمال شرق کرمانشاه شدیم و ازسنگ نگاره ها و سنگ نوشته های دوران ساسانی بازدید کردیم و ناهار را در این منطقه گردشگری صرف کردیم .

در ادامه برنامه جهت بازدید غار قوری قلعه راهی جاده زیبای پاوه به روانسر شدیم و در شمال روانسر به غار قوری قلعه که بزرگترین غار آبی آسیا و طولانی ترین غار ایران است، رسیدیم.

پس از بازدید غار به سمت روستای زیبا و خوش آب و هوای شمشیر که به دلیل معماری پلکانی و قدمت تاریخی آن شناخته شده ، حرکت کردیم برای اسکان سالن ورزشی روستای شمشیر در نظر گرفته شده بود.

صبح روز بعد برای بازدید هورامانات ( به کردی هورامان و فارسی اورامان = منطقه ای کوهستانی در غرب ایران ، بین استانهای کردستان و کرمانشاه با بیشینه ی غنی تاریخی ) با دو دستگاه مینی بوس به راه افتادیم بازدید اورامانات و گردنه تته و روستای هجیج… در برنامه بود اما به خاطر تعطیلات عید فطر و شلوغی بسیار ، قابل اجرا نبود و بیشتر در ترافیک بودیم. در برگشت بازار مرزی پاوه را دیدیم و حدود ساعت ۹ شب به جهت استراحت به ورزشگاه محل اقامت مراجعه نمودیم .

روز پنج شنبه بازدید و پیمایش دامنه شاهو و کوچه باغهای زیبای منطقه و دره شامار را در برنامه داشتیم صرف ناهار کنار چشمه ، در دره و زیر درختان گردو انجام شد.

 

در مسیر برگشت توقفی در بازار روانسر داشتیم که دوستان مقداری لوازم کوهنوردی خریداری کردند.
برای صرف شام به کرمانشاه رفتیم و غذای معروف آنجا، دنده کباب مورد عنایت دوستان قرار گرفت.

پس از شام به طرف شیراز حرکت کردیم و اواخر روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به پایان برنامه زیبای کرمانشاه رسیدیم.

 

 

سرپرست : محمد ابراهیم اسفندیاری

گزارش برنامه : معصومه نعمت الهی

همنوردان : سید امیر دست غیب ، جواد صفری ،محبوبه ممتحن،معصومه نعمت الهی ،فیروزه زارعیان،علی فرمانی،فخرالسادات طحامی،ندا حیدری ،حمیده حسنی ،نگین حیدری ،مهناز فقیهی ،نیلوفر فرمانی ،مهری جمالی ،حسین ذبیحی،زهرا فرمانی،مهدی زارع حمید رضا دیرین صمیمی فرد،لیلا صنیع شرقی ،اسماعیل صبا،سجاد صالحی ،مسعود اشراق نیای‌ جهرمی،سارا علیپور،مسعود رمضانپور،مریم طالعی فر،محمد ابراهیم اسفندیاری ،اکبر ابراهیمی ،سعید زمردیان ،بهار اسفندیاری ،سعیده ابطحی ،علی محمد کاوه منصور معانی،سهراب جعفری

با سپاس فراوان از دوستان خوب شرکت کننده.

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام