گزارش برنامه دراک

گزارش برنامه دراک

روز جمعه بعد از مراسم  استقبال از تیم هیمالیا نوردی و صرف صبحانه در باغ جنت  ، در ساعت 9 از مجتمع احسان به سمت دراک از مسیر نعل اسبی  حرکت کردیم.

دره نعل اسبی که نام آن برگرفته از شکل جغرافیایی آن است در امتداد شمالی دراک از تنگه معروف به فاصله زمانی حدود نیم ساعت از روی زمین قرار گرفته است . مسیر این دره صخره ای و متنوع برای کوهنوردی و دست به سنگ بسیار جالب و در خور توجه است.ابتدا از شیب دره که پر از سنگهای بزرگ و کوچک و ریزشی است بالا رفتیم. در امتداد مسیر درختهای زالزالک بسیاری به چشم می خورد که بی نصیب نماندیم، این شیب تند به دیواره بزرگ  صخرهای فرسایشی می رسد که به شکل پلکانی و بسیار متنوع و جالب شکل گرفته است ، این دیواره به شکل نیم دایرهای بزرگ گرداگرد دره است که بالای آن همان مسیرمشهور موسوی است که از آنجا به غدیریه می روند . در واقع مسیر ما شرقی _غربی بود که عمود بر این مسیر می شود ، از دیواره که عوارض متعدد زمین شناسی در آن بوجود آمده بود بالا رفتیم که در واقع همین دست به سنگ هدف اصلی این کوهنوردی بود .

دیواره های نعل اسبی فقط یک جا نیست . هنگامی که از بالای نعل اسبی به پایین می نگرییم به نظر نمی رسد که دیواره و شیب تند پایین پای ما باشد ولی از پایین که  می نگریم عظمت و زیبایی و دست به سنگهای بسیار هیجان انگیز آن آشکار میشود ، برای هر توانمندی دست به سنگ متناسب با آن وجود دارد. در هر حال بالای یکی از دیواره ها استراحت کردیم  و با توجه به زمان بندی به طرف جنوب و دره اصلی از مسیر مارپیچ بیستون به پایین  باز گشتیم و در ساعت 12:30 به احسان رسیدیم.

گزارش از:مسعودعطروش

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام