بیانیه خانواده هیمالیانورد پر افتخار ایرانی «مهدی عمیدی»

“به نام آنکه یادش آرامش قلب هاست” ای حکیم بی همتا و ای پروردگاری که جز حکمت و رحمت از وجود مقدست سراغ نداریم، از سویدای دل و با همه وجود خطابت می نماییم و پیوسته زمزمه می کنیم “الهی رضاً برضاک و تسلیماً لامرک” زیباترین جمله ای که بر زبان مقربان درگاهت جاری شد. بار پرودگارا به قدمت تاریخ از ازل تا به ابد، همواره سخت ترین آزمایش هایت را برای برترین بندگانت مقدر فرمودی؛ چنانکه جانسوزترین مصائب تاریخ، همان مصائبی که بر اهل آسمان و زمین گران آمد و ملک و ملکوت را تا ابد داغدار کرد، را برای ارباب غریبمان حسین (علیه السلام) رقم زدی، همان حسینی که مقرب تر از او به درگاه عزیزت بر صحنه گیتی وجود نداشت. بار الها، مصلحتت ایجاب کرد امانت عزیزی را در کوهستان که مظهر قدرت و عظمت توست و عشق او نیز بود از ما باز ستانی.

تردیدی در حکمت و مصلحت ذات اقدست نداریم و اگر مصیبتی که بر ما وارد شد، نشانه ی آن است که ما را نیز در جرگه خوبان درگاهت پذیرفته ای ، به این امر راضی و خشنودیم و در عمل به آنچه ولی نعمتمان امام رئوف علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) فرموده است: … إن کنتَ باکیاً لشیءٍ فَابکِ للحسین… (اگر خواستی بر چیزی گریه کنی بر حسین گریه کن…) جز بر مصیبت عزیز زهرا (سلام الله علیها) نمی گرییم، باشد که به برکت گریه بر ارباب مظلوممان حسین (علیه السلام)، ما و مهدی عزیزمان را از شفاعتش محروم نگردانی که جز آن کشتی نجات، راهی برای رهایی از اهوال برزخ و قیامت نمی شناسیم.

خدایا تو را شاکریم که اگر ما را اینگونه آزمودی، الگوی سربلندی در آزمون، یعنی «تسلیم و رضا» را نیز با رسیدن ایام عزای سرور و سالارمان در مقابل چشمانمان قرار دادی تا راه را به ما بنمایی. خداوندا بر دوری مهدی عزیز، با استعانت از تو شکیبا خواهیم بود، زیرا دنیا دار فناست و در کمتر از چشم به هم زدنی ما نیز باید بار سفر ببندیم و به او بپیوندیم، همانجا که پیشینیان رفتند و پسینیان را نیز از آن گریزی نیست، اما در این ایام عزیز که به برکت حسین (علیه السلام) رحمت واسعه الهی، گناهان شیعیان و عزادارانش را بی حساب می بخشایی، تو را به حق مادرش زهرا (سلام الله علیها) سوگند می دهیم، حسن عاقبت، مغفرت و آسایش سرای باقی را برای جگر گوشه مان و ما نیز که به او خواهیم پیوست، مقدر فرما که خیر و سعادت را جز این تعریفی نیست.

عمری گفتیم و شنیدیم که مقام رضا بالاترین مرتبه عرفان و برترین صفت اولیای حضرت حق است و هان وقت عمل است: الهی رضاً برضاک و تسلیما لامرک. در پایان از همه عزیزانی که با مهدی بودند و هم اکنون در کنار خانواده مهدی هستند نهایت تشکر و قدردانی را داریم و سلامتی و سربلندی آنها را از خدای مهربان مسئلت می نمائیم.

خانواده مهدی عمیدی – هیمالیانورد مفقودشده در قله مون بلان فرانسه

منبع برداشت شده: وب سایت شرکت سرزمین خورشید

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام