نوشیدنی هویج و کرفس بعد از کوهپیمایی برای آرامش عضلات

🥕 کرفس و هویج دو ماده ی غذایی مفید هستند که ترکیب آن ها به صورت یک نوشیدنی سالم و طبیعی باعث نرمی و رفع خستگی عضلاتت ان خواهد شد.

احتمالاً شما نیز در پایان کوهپیمایی احساس سفتی عضلات، خشکی مفاصل و سردردهای شدید می کنید.

متخصصان معتقدند که بسیاری از کوهپیمایان از گرفتگی و خشکی ناحیهٔ گردن تا شانه ها در منطقه ای که عضله های تراپز یا فوقانی اغلب به دلیل حمل کوله‌پشتی تحت فشار هستند .

🥦کرفس: همراه خوب عضلات شما

کرفس یک ماده ی ادرارآور است و به کاهش وزن ، کنترل گردش خون و فشارخون کمک می کند، در نتیجه به آرام سازی عضلات کمک می کند. این سبزی اثرات منفی مربوط به استرس را نیز کاهش می دهد. توجه داشت باشید که تخم کرفس بسیار پرخاصیت و سرشار از فلاوونوئیدها است.

کرفس حاوی اسید آلفا لینولئیک نوعی از اسیدهای چرب ضروری است که به کاهش دردهای عضلانی کمک می کند. علاوه بر این در کاهش مشکلات مربوط به بیماری آرتریت و نقرس نیز مؤثر عمل می کند. مصرف منظم کرفس باعث کاهش دردهای عضلانی و پیشگیری از کرامپ ها می شود چون حاوی میزان قابل توجهی کلسیم است.

اگر شما نیز از مشکلاتی مانند سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید و در این دوره به طور مرتب دچار کرامپ های عضلانی می شوید حتماً به سراغ کرفس و هویج بروید. یادتان باشد که خاصیت ادرارآوری کرفس به کاهش التهاب و مقابله با بزرگی شکم ناشی از احتباس آب کمک می کند. تخم کرفس نیز سرشار از ترکیباتی به نام لیمونن است که خاصیت آرام بخشی فوق العاده ای دارند و با استرس و اضطراب مقابله می کند.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام