این تصویر فوق‌العاده را از دست ندهید؛

این تصویر فوق‌العاده را از دست ندهید؛
و «اورست» را از نزدیکترین فاصله ببینید!
همراه با روایت تصویری از تغییرات جوی «هیمالیا»

یک کوه‌نورد و فیلم ساز، باورنکردنی‌ترین تصویر از اورست و همچنین تأثیرات تغییرات جوی در این منطقه و فضای اطراف آن را در یک تصویر 4 میلیارد پیکسلی ارائه کرده که هم زیبایی و هم عظمت این منطقه هیمالیایی را به رخ می کشد.

«دیوید برشیرز» این تصویر را با ترکیب 447 تصویر با کیفیتهای گیگاپیکسلی از یخچالهای طبیعی خومبو ارائه کرده که چشم انداز آن پوموری نزدیک کوه اورست بوده است.


 این تصویر به قدری با کیفیت است که با حرکت موس روی صفحه و بزرگ و کوچک کردن آن
جزئیترین موارد را از اورست نشان می دهد

«دیوید برشیرز» در گفتگو با پایگاه خبری «میل» اظهار داشت که آبشار یخی خومبو در این تصویر واضح است و می توان به سادگی پستی بلندی های پایگاه اورست را در این تصویر مشاهده کرد.

این تصویر از 447 تصویری که با لنزهای 300 میلیمتری گرفته شده، ارائه شده است … برای مشاهده این تصویر با 4 میلیارد پیکسل کیفیت می توانید به این آدرس مراجعه کنید.

«دیوید برشیرز» و گروه وی همکاری نزدیکی را برای ارائه بزرگترین تصویر از اورست داشتند تا کاربر بتواند با استفاده از نقاط مشخص شده، اورست را از نزدیک ترین فاصله مشاهده کند. وی افزود: ما می خواستیم بزرگترین داستان تغییرات جوی را در این منطقه روایت کنیم و در این راستا با مایکروسافت و انجمن جغرافیایی رویال همکاری داشتیم.

این گروه امیدوار است که بتواند نسخه بسیار بزرگتری از این تصویر را ارائه کند تا کاربران حتی بتوانند با بزرگ کردن تصویر داخل پایگاه‌های اورست، کوه‌نوردان را نیز مشاهده کنند.

«دیوید برشیرز» که تاکنون 5 بار اورست را صعود کرده گفت: در سایت اینترنتی تنها یک صدم این تصویر قرار گرفته است. ما می خواهیم همه کاربران را با خود به 120 هزار تصویری ببریم که با هلیکوپتر از این منطقه گرفته ایم. در نتیجه همکای که با شرکت مایکروسافت آغاز کرده ایم به زودی می توانیم تصاویر قدیمی و جدید این منطقه را ترکیب کنیم تا مردم بتوانند در یک لحظه چهره واقعی این مناطق را در گذشته و حال مشاهده کنند.


این تصویری تعاملی از 477 تصویر مختلف ساخته شده است

این گروه همچنین با انجمن جغرافیای رویال در لندن همکاری داشتند تا یک مجموعه عکس از ” امروز” و دیروز” تهیه کنند که تأثیرات تغییرات جوی را از سال 1921 تاکنون نشان می دهد.

 
تصویر یخچالهای طبیعی کیئتراک در سال 1921 در چپ و در سال 2008 در راست


یخچال طبیعی رانگبوک در سال 1921


یخچال طبیعی رانگبوک در سال 2007

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام