تاریخچه

در دهه شصت به همت جمعی از کوهنوردان شیراز تشکلی از  ورزش دوستان و دوستداران طبیعت گرد هم آمدند و فعالیت کوهنوردی خود را تا سال 1368 ادامه دادند ؛ پس از آن انشعابی به نام  گروه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز تشکیل گردید و فعالیت خود را با حدود 30 نفر عضو با مدیریت آقای هدایت الله مهدی زاده( در همان سال جزء  10 گروه نخستین شیراز بود) آغاز کرد .
تاکنون بیش از سه دهه از تاسیس گروه طبیعت دوست می گذرد تعداد اعضاء گروه به بیش از 400 نفر می رسد از بین 30 تن از اشخاصی که 29 سال پیش گروه طبیعت دوست را تشکیل داده اند هم اکنون جناب آقایان:  جواد گیلر،سرهنگ سیداحمدی،سهراب جعفری ، احمد شورانگیز و حسام پاپری و عبدالحمید نطاق و  برادران کاوه  و … همچنان در گروه فعالیت دارند ؛ آرزومندیم که سایه حضور این افراد همچنان با طبیعت دوست همراه باشد . همچنین گفتنی است که تاکنون
گروههای کوهنوردی دیگری نیز از گروه بزرگ طبیعت دوست بوجود آمده است.

همچنین گروه بانوان  طبیعت دوست از سال 82 در تمامی برنامه ها حضور مستمر داشتند .
گروه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز هر سال تقویم ورزشی خود را بر اساس نظرات و پیشنهادات اعضاء  تنظیم می نماید  و علاوه بر آن تمرینات هفتگی برای اعضاء قدیم و جدید و بر اساس توان آنها در روزهای هفته در نظر گرفته که به همراه تقویم برنامه ها به اعضا عرضه گردیده است .
در تمامی این سالها جلسات هفتگی گروه در امارت کلاه فرنگی بوستان خلدبرین تشکیل می شده که پس از  خرید خانه طبیعت دوست و تجهیز آن از اواخر سال 96 جلسات هفتگی و کلاسهای آموزشی در محل جدید برگزار میگردد.
یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده گروه طبیعت دوست تا به حال موفق باشد و به بهترین شکل برنامه های خود را اجرا کند سرپرستان و اعضایی هستند که در طی این سالها قبول زحمت کردند وحمایت و پشتیبانی خود را به این گروه نشان دادند.

سرپرستان گروه آقایان در این سالها:
آقای هدایت الله مهدی زاده ، تیمسار ذبیح مند ، تیمسار عبدالرضا سید احمدی ، نصرالله کشاورزی ، یحیی سخندانی ، فرشاد اختر کاویان، اکبر ابراهیمی ، مهدی صولتی

پس از تشکیل باشگاه با مدیر عاملی آقای نصرالله کشاورزی

مدیران باشگاه  : آقایان حمید صوفی ( مدت کوتاه) آقای هادی آسیابانی و در حال حاضر آقای اکبر ابراهیمی این مسوولیت را عهده دار شدند .

سرپرستان بانوان درطی این سالیان : خانم ها  زهرا اخوان ،منیجه باغی ، لعبت موسوی ، طیبه باقری ، سمیه نعمتی ، فریده یگانه جو ، لیلا صنیع شرقی  و پس از تشکیل باشگاه خانم زهرا درخشان  و در حال حاضر خانم زیبا محمدی این مسوولیت را بر عهده دارند .

موسسین گروه طبیعت دوست : پس از تاسیس گروه کوهنوردی طبیعت دوست با همت  مرحوم غلامحسین صنیع شرقی ، مرحوم منصور صاحب نظر  و آقایان سهراب جعفری ، تیمسار سید احمدی و جعفر عینی باشگاه به طور رسمی فعالیت خود را در سال 1368 آغاز کرد .

همچنین هیات موسس بانوان با همت خانم ها مهناز طایی صفت ، منیجه باغی ،  زهرا اخوان در سال 1382 گروه بانوان طبیعت دوست را تاسیس کردند .
درراستای پیشرفت و کمک به اهداف گروه  ،اعضا هیات موسس با توجه به کمی نفرات خود و بر اساس حسن سوابق ، مسوولیت پذیری، و مردمی بودن آقایان نصرالله کشاورزی ، حاج سید رسول علمدار ،  اکبر ابراهیمی و خانم ها مریم آریان فر و سمیه نعمتی را به جمع هیات موسس اضافه کردند .

در حال حاضر اعضا هیات موسس عبارتند از :
آقایان حاج جعفر عینی ،  تیمسار سید احمدی ، حاج سهراب جعفری ، حاج سید رسول علمدار ، نصرالله کشاورزی ، اکبر ابراهیمی  و خانم ها مهناز طایی صفت ، مریم آریان فر و سمیه نعمتی .

لازم به ذکر است ؛ در اواسط سال 95 با توجه به قانون تبدیل گروههای کوهنوردی به باشگاه از طرف فدراسیون کوهنوردی ، گروه طبیعت دوست از این قانون پیروی کرده و در سال 97 موفق به ثبت پروانه باشگاه شده است و مثل همیشه با اتکا به اعضا ، پیشکسوتان و  مدیران خود ،در راه پیشرفت گام بر میدارد ….

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام