گزارش برنامه روز درختکاری

در ایران 15 تا 22 اسفند هر سال هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و اولین روز یعنی 15 ام روز درختکاری می باشد ،

مردم ، این روز را با کاشت نهال و درخت جشن میگیرند و به استقبال بهار که فصل زایش طبیعت است می شتابند .
کاشت درخت در فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی داشته و نشان از اهمیت طبیعت در بین مردمان قدیم بوده هر چند زندگی امروزی و آسیب های وارده به طبیعت به این آسانی قابل جبران نیست ولی نهادینه کردن یک فرهنگ در بین مردمان و شاید نسل آینده ،جلو تخریب کامل طبیعت را بگیرد و آیندگان نیز به حفاظت از این گنجینه طبیعی بپردازند.

شرح برنامه
روز جمعه طبق اعلام عمومی هیات کوهنوردی استان برنامه روز درختکاری در منطقه پارک شهدا در ابتدای جاده بیضا و پارک کوهستانی دراک اعلام گردید ، همچنین جهت رفت و برگشت به پارک شهدای بیضا اتوبوسهایی به صورت رایگان در میدان قصرالدشت مستقر شده بودند.
تعداد اعضاء شرکت کننده باشگاه طبیعت دوست 9 نفر بود که به سرپرستی جناب آقای جواد عطروش، در این فراخوان محیط زیستی شرکت کرده بودند .
از جاده اصلی شیراز سپیدان وارد فرعی جاده بیضا شدیم و به پارک شهدا رسیدیم ، از ورودی پارک بعد از یک کیلومتر جاده خاکی به محل مورد نظرکه تجمع جهت شروع همایش بود  رسیدیم که افراد با وسیله و یا پیاده حاضر شده بودند.در این برنامه دونده 70 ساله ای از میدان قصرالدشت تا محل همایش را دوید .
بعد از سخنرانی تعدادی از مسوولین  از جمله مدیر کل محیط زیست ، نهال های سرو و بنه و اقاقیا بین نفرات پخش گردید تا در گودالهای آماده شده از قبل کاشته شود و توسط تانکر های آب حاضر در منطقه و با آبپاش آبیاری شود افراد حاضر در کاشت درختان مشارکت کردند و هر کس با فراخور حال خود تعدادی نهال کاشت تا تمامی نهال ها کاشته شد این برنامه تا قبل از ظهر به طول انجامید .
سرپرست : آقای جواد عطروش
اعضاء شرکت کننده :آقای جواد عطروش ، آقای خلیل آرین،خانم سامانی ،  آقای اردیبهشت به همراه همسر و فرزندشان طاها ، آقای کوروش دوست ، خانم سمیه نعمتی و روشا دوست .
گزارش :سمیه نعمتی

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام