گزارش برنامه صعود به قله ی کوه سفید ابرج

  کوه سفید بلندترین کوه در شهرستان مرودشت ؛ با ارتفاع 3127 متر می باشد.

این کوه در 45 کیلومتری شهرستان مرودشت،در منطقه ابرج بعد از کوه سه تخت گزین و روستای دره آباد ابرج قرار دارد.پوشش گیاهی منطقه بادام کوهی است و حیواناتی مانند خرس و روباه و گرازقابل رویت هستند، که در مسیر قله با یک گله گراز برخود کردیم .
آنتن دهی موبایل تقریبا در تمام مسیر ممکن می باشد و یک درمانگاه در روستا قرار دارد.
شرح برنامه
کوهنوردان باشگاه طبیعت دوست روز جمعه مورخ 97/12/24  در ساعت 5:30 صبح به سمت شهرستان مرودشت حرکت کردند. 45 نفر از اعضاء باشگاه در این برنامه حضور داشتند،در ساعت هشت به همراه راهنمای محلی در نم نم باران در طبیعتی بسیار زیبا و سرسبز حرکت را آغاز کردیم. بارش باران و خیسی زمین، سرعت را کند کرده بود در ساعت 9 جهت صرف صبحانه توقف کردیم، سپس مسیر را تا پای چشمه ادامه دادیم.
ساعت 12 به پای چشمه رسیدیم با توجه به وجود برف در ارتفاعات و وزش باد نسبتا شدید ؛ تصمیم بر این شد که به دو گروه تقسیم شده و کسانی که تمایل و توان صعود قله را دارند  آماده حرکت شوند و بقیه دوستان از محیط زیبای کوه لذت ببرند.
هفده نفر؛ 2 نفر از بانوان و 15 نفر از آقایان آماده صعود شدند ، هر چه به قله نزدیک تر میشدیم وزش باد شدیدتر و هوا سرد تر میشد .با توجه به یکدستی تیم با سرعت خوبی حرکت می کردیم ، پس از طی یک ساعت و نیم به دیواره ای به ارتفاع حدود 12 متر رسیدیم با برپایی کارگاه طبیعی جهت صعود، خود را آماده کردیم ولی  به دلیل سرعت وزش باد و یخ زدگی مسیر سنگی و لیزی مسیر، با تصمیم سرپرست برنامه و مربی تیم ، از صعود منصرف شدیم و به سمت پایین بازگشتیم. ساعت 15 جهت صرف ناهار در کنار چشمه توقف کردیم و ساعت 17:30 به اتوبوس و دیگر همنوردان پیوستیم. در این برنامه طبیعت سر سبز بهار ، نم نم باران و با وجود برف و وزش باد و سرما؛  یک صعود بهاری و نسبتا زمستانی را تجربه کردیم .
در ساعت 19:30 همگی در سلامت کامل به شیراز رسیدیم.
با تشکر از سرپرست برنامه:آقای اکبر ابراهیمی
مسئول فنی:آقای هاشم انتظاری
سرپرست آقایان:بهروز پایداری
سرپرست بانوان:راضیه مختارنامه
گزارش از :سارا فخاری


profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام