با امضا تفاهم‌نامه سازمان امداد و نجات و فدراسیون کوهنوردی؛ امداد کوهستان تخصصی‌تر می شود:

رئیس سازمان امداد و نجات با امضای تفاهم نامه با فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اظهار امیدواری کرد تا این همکاری و همیاری منجر به کاهش آسیب دیدگان کوهستان، صرفه جویی در زمان و تخصصی تر شدن سازمان در حوزه امداد کوهستان شود.

تفاهم‌نامه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی جمهوری اسلامی با حضور مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات و رضا زارعی، رئیس منتخب مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی و نمایندگان فدراسیون کوهنوردی امضا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: همکاری ما با فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از گذشته بوده است، اما این تفاهم نامه همکاری ها را نظام مند می کند. تلاش های امداد کوهستان هلال احمر قابل تقدیر است و نگاه به این موضوع با هدف جاری و ساری کردن آموزش های تخصصی در حوزه کوهستان به امدادگران خستگی ناپذیر این حوزه است.

وی گفت: امضای این تفاهم نامه آغازی برای ایجاد تعامل با دیگر فدراسیون ها است تا بتوانیم از توان آنها نیز برای توانمندترکردن امدادگران استفاده کنیم.

اتحاد هلال احمر و فدراسیون کاهش تلفات در کشور را به همراه داشت است

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر هم در این مراسم گفت: در کنار همکاران خود در فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تجربیات زیادی کسب کردیم و تعامل سازنده ای از گذشته میان جمعیت و فدراسیون برقرار بوده است. به عنوان نمونه بسیاری از کوهنوردان عضو جمعیت هلال احمر بودند و به فدراسیون پیوستند و برعکس. در عملیات های مختلف کشور این هم افزایی را افزایش دادیم و اثبات کردیم این اتحاد موجب کاهش تلفات در سطح کشور شده است.

شاهین فتحی افزود: هیات های کوهنوردی در استان ها با جمعیت های استان ها تعاملات سازنده ای دارند و لذا تفاهم نامه کشوری را امضا می کنیم تا این مهم به استان ها تسری پیدا کند و بتوانند در کنار هم از توان بالفعل خود در حوزه کوهنوردی استفاده کنند. در این زمینه جمعیت هلال احمر در کنار فدراسیون برای کاهش آسیب ها گام بر می دارد.

وی گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولین فدراسیون در سال گذشته، پیش نویس تفاهم نامه ای را تهیه کردیم ، اما به دلیل حوادث مختلف سال گذشته امضای آن به تعویق افتاد. توان مجموعه هلال احمر  در این حوزه بسیار بالا است و حتی کشورهای اروپایی توانمند در این زمینه هم، به توانمندی هلال احمر ایران در این حوزه اذعان دارند.

شاهین فتحی اظهار امیدواری کرد: با امضای این تفاهمنامه گام موثری در ارتقای تیم امداد کوهستان و توسعه آموزش های همگانی برداریم و شاهد کاهش تلفات کسانی که از طبیعت کوهستان استفاده می کنند، باشیم.

امدادگران جمعیت پشتوانه عظیم فدراسیون هستند

رئیس منتخب مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی هم در این مراسم گفت: جامعه کوهنوردی خود را از جامعه داوطلبان هلال احمر جدا نمی داند و به همنوردان خود در جمعیت هلال احمر، برای تلاش های بی وقفه در حوادث کوهستان خسته نباشید می گوید.

رضا زارعی افزود: باعث افتخار است که جامعه بزرگ امدادگران و نجاتگران بی ادعای جمعیت هلال احمر را در سال های دور و نزدیک پشت خودمان دیدیم، قدردان این پشتوانه عظیم هستیم.

وی گفت: این تفاهم نامه برای کاهش حوادث در کوهستان و سرعت عمل امدادرسانی موثر خواهد بود و امیدوارم در فدراسیون منشا خوبی برای آموزش امداد و نجات کوهنوردان به منظور خدمت رسانی در حوادث و کاهش حوادث کوهستان ها باشد تا بتوانیم در کنار جمعیت پاسخگوی نیازهای بشر دوستانه باشیم و نیروهای داوطلب بیشتری را به جمعیت معرفی کنیم، علاوه بر آن نیروهای آموزش دیده فدراسیون بتوانند تخصصی تر در بحث امداد و نجات ورود پیدا کنند.

رئیس منتخب مجمع انتخاباتی فدراسیون کوهنوردی  با قدردانی از همنوردان خود در پایگاه های امداد کوهستان آنها را فرشتگان امداد نامید و با بر تن کردن کاور، به عنوان داوطلب به جمعیت هلال احمر پیوست.

چهارشنبه , ۸ خرداد ۱۳۹8٠

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام