برنامه صعود به قله حوض دال دنا

(پیش نیاز صعود به قله دماوند)

سرپرست برنامه:آقای عباس سعادت

تاریخ 98/5/17

روز پنج شنبه ساعت 12 و نیم از شیراز با دو دستگاه مینی بوس به همراه 36 نفر از همنوردان به سمت منطقه ی سی سخت که یکی از مسیرهای صعود ( مسیر جنوبی) به قله حوض دال بود حرکت کردیم .
این برنامه با حضور دو تن از مربیان باشگاه آقایان مصطفی رجبی و عباس سعادت و بزرگانی چون آقای علمدار اجرا شد.
حدود ساعت 17:30 و بعد از آماده شدن به سرقدمی آقای سعادت صعود را آغاز کردیم. مسیر پاکوب بود و در ابتدا شیب ملایمی داشت ولی هرچه بالاتر می رفتیم شیب مسیر بیشتر می شد.

حدود ساعت 7 به چشمه رسیدیم و دوستان بعد از پوشیدن بادگیر شروع به پر کردن بطری های آب کردند. آب چشمه بسیار خنک و گوارا بود. البته یک چشمه هم کمی پایین تر بود که آب آن گل آلود و غیر قابل شرب بود.

پس از تجدید قوا دوباره پیمایش را آغاز کردیم.باد شروع به وزیدن کرد و هوا رو به سردی گذاشته بود. شیب مسیر هم نسبتا زیادتر شده بود. به یک سه راهی رسیدیم که مسیر سمت چپ را انتخاب کردیم.

از آنجا که بعضی از همنوردان کمی دچار خستگی و شاید علائم ابتدایی ارتفاع شده بودند، سر قدم جهت حفظ نظم آهسته تر گام بر می داشت و چون هوا تاریک شده بود چند مرتبه اعلام شمارش گردید.

تیم با نظم و ترتیب حرکت می کرد ساعت 22:30 به خط الراس رسیدیم  حدودا 45 دقیقه تا قله حوض دال فاصله داشتم ولی از آنجا که هدف شب مانی و هم هوایی در ارتفاع 4000 متری بود پس از پیدا کردن مکان مناسب جهت شب مانی ، چادرها با در نظر گرفتن نکات ایمنی بر پا شد . سرعت باد شدیدتر و هوا هم حسابی سردتر شده بود پس به داخل چادرها رفتیم و بعد از صرف شام مشغول استراحت شدیم سرعت باد خیلی زیاد بود ،مکان چادر و صدای حاصله اجازه استراحت را نمی داد. با طلوع خورشید بعضی دوستان از چادرها خارج شده بودند و شروع به عکاسی کردند ولی اکثرا به سفارش سرپرست محترم از چادرها خارج نشدیم

پس از صرف صبحانه و به صلاحدید آقای سعادت و به علت سرعت زیاد وزش باد در مسیر صعود به قله حوض دال تصمیم بر این شد که به قله سیچانی که در سمت جنوب شرقی قله حوض دال قرار دارد صعود کنیم .

همگی با هم قله سیچانی را صعود کردیم و پس از گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین حرکت کردیم

ساعت 11:30 به مینی بوس ها رسیدیم و در ساعت 12 به سمت شیراز حرکت کردیم.

ناهار در ماشین صرف شد و ساعت 16 همگی به سلامتی به شیراز رسیدیم

با تشکر از سرپرست محترم جناب آقای سعادت و حضور دلگرم کننده ی آقای رجبی و علمدار

و سپاس از دوستانی که با گرفتن عکس های زیبا این لحظات خوش را به یادماندنی کردند

گزارش از : سارا فخاری

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام