گزارش برنامه تفریحی و گردشی به جزیره کیش از ۱۷ تا ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸

طبق قرار قبلی همه افراد شرکت کننده ساعت 11:40 شبِ بسیار سرد دوشنبه در فلکه ستاد دور هم جمع آمدند. در ساعت 12:00 بامداد حرکت خود را به سمت جزیره کیش آغاز کردیم.‎

سرپرستان برنامه: سرکار خانم شیدا برزگر و آقای اصغر اکبری فرد
اعضای شرکت کننده: 25 نفر ا اعضا و مهمانان باشگاه طبیعت دوست شیراز
ساعت حرکت:12:00 بامداد سه شنبه 17  دی ماه
وسیله نقلیه:  یک دستگاه اتوبوس VIP
در ساعت 9:30 صبح سه شنبه به بندر چارک رسیدیم و پس از صرف صبحانه به سمت بندر آفتاب برای سوار شدن به لندینگ کرفت ادامه مسیر دادیم. بندر آفتاب در غرب استان هرمزگان و در نزدیکترین فاصله به جزیره کیش قرار گرفته است به طوریکه حدود ۱۸ کیلومتر با کیش فاصله دارد.فاصله زمینی شیراز با بندرآفتاب ۵۲۲‬کیلومتر است. ‎
بندر چارک و بندر آفتاب تنها مسیرهای دریایی منتهی به جزیره کیش و بالعکس است. بندر چارک هم شناور مسافربری و هم شناورهای لندینگ کرافت (ویژه انتقال بار مانند خودرو) دارد اما بندر آفتاب فقط شناورهای لندینگ کرافت دارد‎
در حالی که منتظر شناور در اسکله بودیم از ساحل زیبا و تمیز بندر با گرفتن عکسهای یادگاری لذت وافر بردیم.‎
حدود ساعت 12:00با اتوبوس سوار بر لندینگ کرفت شدیم.

هوا بهاری وبسیار دلچسب بود. دریای خلیج فارس با رنگ سورمه ای و حس آرام خود همه را به آرامشی خاص دعوت میکرد.‎
با سپری کردن مدت 2 ساعت  برروی لندینگ کرفت در ساعت 14:15 به اسکله کیش رسیدیم.‎
برای تعداد 25 نفر 3 آپارتمان در نظر گرفته شده بود.  واحدها بسیار تمیز و دارای امکانات مناسب بودند ، ناهاری لذيذ درساعت 15:15 صرف شد.‎
پس از کمی استراحت  قرار شد تا ساعت 16:00 برای گشت شهری و بازدید از مناطق دیدنی کیش آماده شویم .
با هماهنگی قبلی سرپرستان خوب و فعال خانم برزگر و اقای اکبری فرد یک عدد مینی بوس همه ما را به دیدن اماکنی چون درختان انجیر معابد یا باغ گل های کاغذی و دماغه کیش ( فانوس دریایی) ، دیدن غروب آفتاب در منطقه کشتی یونانی روستای ننه باغو و سرانجام مراکز خرید پدیده شاندیز مروارید و بازار چینی ها برد و یک عصر و شب رویایی برای همه ما رقم خورد.
روز بعد‎ پس از صرف صبحانه (کره مرباو پنیرباخیار و گوجه) با پیاده روی کنار اسکله نزدیک  و دیدن ماهیگیران، صبحی دل انگیز را تجربه کردیم.‎
سپس به پلاژ برای شنا و جذب ویتامین D رفتیم و اوقات بسیار ناب و مفرحی را در آب و کنار دوستان داشتیم.‎
ساعت 14:15 به محل اسکان برای خوردن ناهار و استراحت برگشتیم.‎
عصر آن روز به اتفاق تعدادی ازدوستان برای گشت ساحلی با دوچرخه به ساحل تفریحی و بزرگ کیش رفتیم و بقیه هم از مناظر زیبای ساحل و مراکز خرید نزدیک آن منطقه دیدن کردند.
صبح روز پنج شنبه جناب آقای اکبری فرد از همه دوستان برای صرف صبحانه (تخم مرغ نیمرو) دعوت کردند تا به آپارتمان محل اسكان آنها برویم .(سپاس و تشکر از ایشان و بقیه دوستان مهربان و صمیمی برای همراهی گرمشان) ‎پس از صبحانه به سمت اسکله پیاده روی کردیم و از مناظر چشم نواز و هوای بینظیر آنجا لذت بردیم و با گرفتن عکسهای یادگاری و پر از انرژیِ مثبت روز مسرت بخشی را شروع کردیم.
متاسفانه به دلیل نامساعد شدن هوا برنامه های آبی کنسل شد و تعدادی از دوستان برای دوچرخه سواری به اسکله تفریحی کیش رفته و بقیه جهت برنامه بسیار جذاب بازارگردی و خرید رهسپار محل های مورد نظر شدند البته ‎برای صرف ناهار همگی به محل اقامتمان بازگشتیم.
عصر آن روز برای بازدید وخوردن عصرانه همگی به هتل داریوش رفتیم و ساعاتی دل انگیز و به یادماندنی را رقم زدیم .
جمعه‎روز آخر برنامه قرار بر این بود که ساعت 7:00 صبح آماده حرکت به سمت اسکله و سپس عازم حرکت به شیراز شویم .
با دومینی بوس به اسکله رفتیم و درمدتی که به انتظار شناور بودیم صبحانه را در سالن آنجا صرف کردیم.‎
باران بسیار شدید بود وبرنامه اغلب کشتیهای مسافربری لغوشد. خوشبختانه شناور لندینگ کرافت ما آماده حرکت بود.‎
دریا با اموج سنگین و باران سیل آسای آن واقعا دیدنی و باعظمت بود. اتوبوس مثل گهواره تکان میخورد اما بیرون و داخل محوطه شناور احساس امنیت بیشتری احساس میشد.‎
ساعت 12:30 همه سلامت به اسکله بندر آفتاب رسیده و به سمت بندر چارک رهسپار شدیم.‎به دلیل بارندگی شدید، آب گرفتگی و سیلاب جادهِ بندر چارک، اتوبوس ما حدود ساعت 18:00 به آنجا رسید و دوستان با خرید از سوپری ناهار را در ماشین صرف کردند.
در تمام طول شب باران شدیدی میبارید، و در کنار همسفران دوست داشتنی و مهربان شب را صبح کردیم. البته بعضی از دوستان در اتوبوس خوابیدند.‎صبح شنبه 22 دی ماه اگرچه باران نمیبارید اما جاده هنوز در سیلاب غوطه ور بود و امکان حرکت اتوبوس نبود.
همه ماشینها در این شهر ماندگار شده بودند.‎پس از صرف صبحانه در نمازخانه محل اقامتمان، به ساحل رفته و از هوای دلپذیر کمال استفاده را بردیم‎.
ساعت 13:30 در یک رستوران محلی کوچک ناهاری خوشمزه و باور نکردنی خوردیم و بالاخره در ساعت 14:30 در این جاده سیل زده حرکت کردیم . در طول جاده مردم محلی و ادارهِ راه ، مشغول بازکردن مسیر بودند ، ‎ساعت 21:00 به مجتمع رفاهی بین راهی کیلاق نزدیک فراشبند رسیدیم و در یک رستوران شام صرف شد البته اکثراً آش دوغ را ترجیح دادند .
در نهایت با ادامه مسیر در ساعت ٢٣:٤٥ همه سلامت به شيراز رسيديم  و برنامه به اتمام رسيد.
سپاس و تشكر فراوان از سرپرستان  محترم، فعال، صبور و پرانرژی برنامه سرکار خانم شیدا بزرگر و جناب آقای اصغر اکبری فرد،  عکاسان خوب برنامه مخصوصا جناب آقای کریمی‎،  کلیب ساز برنامه خانم شهرزادفرهمند،  رانندگان مهربان و بامهارت برنامه و همه همسفران و یاران پر مهر و صبور این برنامه که روزهای ماندگاری در کنارشان رقم خورد.

گزارشگر: نازي يگانه جو

 


profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام