صدور حکم برای یک «خرس»

صدور حکم برای یک «خرس» … به اتهام حمله به کوه‌نوردان!

مدافعان حقوق حیوانات در ایتالیا از مقامات محلی این کشور خواسته اند که دستور قتل یک خرس قهوه ای که هفته گذشته در یک مسیر کوهستانی در شمال منطقه «ترنتینو» به یک پدر و پسر حمله کرده بود را لغو کنند.

«فابیو میسرونی» ۵۹ ساله و پسر ۲۸ ساله‌اش «کریستین»، دوشنبه‌ی گذشته در حال کوه‌نوردی در کوهستان «پلر» بودند که با یک خرس قهوه ای در مسیر خود برخورد کردند…به گفته «کریستین»، این خرس به او حمله کرده و پای او را گاز گرفته بود تا اینکه پدرش به کمک او آمده و پسرش را نجات داد.

در ادامه اما این پدر کوه‌نورد بود که مورد حمله خرس قرار گرفت و در نتیجه گازهای خرس پایش از سه نقطه دچار شکستگی شد! میسرونی کوچک با بالا و پایین پریدن و کوبیدن دست‌هایش به همدیگر سعی در دور کردن او از پدرش داشت و در نهایت خرس مذکور محل را ترک کرده و به درون جنگل فرار کرد.

در سال‌های اخیر موارد متعددی از حمله خرس به انسان گزارش شده و مقامات محلی، پایگاهی اطلاعاتی از دی ان ای خرس ها دارند که از مدفوع، بزاق و موهای این حیوانات بدست آمده است. دوربین‌های مراقبتی نیز برای تطبیق دادن دی ان ای به حیوانات مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود درخواست‌هایی برای منصرف شدن از قتل این خرس رو به افزایش است، دست‌کم تا زمانی که حواشی و عوامل این موضوع به طور کامل روشن شوند.

گروه‌های مدافع حقوق حیوانات گفته‌اند که این موضوع باید مورد بررسی دقیق‌تر قرار گیرد، به خصوص از این لحاظ که آیا این پدر و پسر باعث تحریک خرس شده‌اند یا خیر، ماجرایی که این دو کوه‌نورد آن را تکذیب می‌کنند!

نزدیک به ۱۵,۰۰۰ نفر روز شنبه‌ی گذشته طوماری را برای نجات جان این خرس امضا کرده و خواستار لغو هر چه سریع‌تر دستور قتل آن شدند.

وزیر محیط زیست ایتالیا نیز در نامه ای مخالفت خود را با کشته شدن این خرس قهوه‌ای اعلام کرده و ادعا کرده شاید این خرس، خرس ماده، مادری بوده که قصد محافظت از توله‌هایش را داشته است!

🔺منبع: پایگاه «روزیاتو»

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام