افتتاح 15 دیواره سنگنوردی و 5 خانه کوهنوردی

افتتاح 15 دیواره سنگنوردی و 5 خانه کوهنوردی با حمایت وزارت ورزش

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به موفقیت‌های این رشته در چند سال اخیر اظهار داشت: با حمایتی که از سوی وزارت ورزش صورت گرفت در تلاش هستیم 15 دیواره سنگنوردی را در چند استان به بهره‌برداری برسانیم و 5 خانه کوهنوردی را نیز به زودی افتتاح کنیم.

وی در ادامه افزود: در رشته سنگنوردی توانستیم برای اولین بار برای سه دوره توسط رضا علیپور در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شویم و در بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز علیپور با درخشش توانست مدال طلا را کسب کند. علیپور رکوردشکنی که در مسابقات جهانی انجام داد هنوز بعد از 4 سال هنوز کسی نتوانسته رکورد او را جابجا کند و این افتخار بزرگی برای ایران محسوب می‌شود.
زارعی ادامه داد: در رده‌های پایه نیز اتفاقات بسیار مثبتی در رشته‌های صعودی داشتیم و با برگزاری المپیاد استعدادهای برتر توانستیم مستعدین را از سراسر کشور شناسایی کنیم. آینده خوبی را برای این استعدادها در آینده نزدیک متصور هستیم و آنها می‌توانند در مسابقات آسیایی و جهانی بدرخشند. ما سال گذشته 14 صعود به قله‌های هشت هزارمتری داشتیم و توسط محمدرضا صفدریان نیز توانستیم اولین مدال یخنوردی را در مسابقات جهانی به دست آوریم.
رییس فدراسیون کوهنوردی درخصوص این موضوع که فدراسیون کوهنوردی در همه حوزه‌ها در چهار سال گذشته عملکرد موفقی داشته است خاطرنشان کرد: دو اجلاس جهانی در ایران برگزار کردیم که با استقبال خوبی همراه شد و در طول چهار سال نیز چیزی حدود 150 هزار نفر در دوره‌های آموزشی ما شرکت کردند.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام