دومین دوره‌ی جشنواره سنگ‌نوردی «بیستون» از فردا رسماً آغاز می‌شود

دومین دوره‌ی جشنواره سنگ‌نوردی «بیستون» از فردا رسماً آغاز می‌شود

دومین دوره‌ی جشنواره فرهنگی ورزشی سنگ‌نوردی در «بیستون» از فردا یکشنبه ۲۳ مهر ماه در «کرمانشاه» و در کاروان‌سرای سنگی «بیستون» با برگزاری مراسم افتتاحیه، رسماً آغاز می‌شود.

دومین دوره‌ی این جشنواره با حضور بیش از 5۰ سنگ‌نورد از كشورهای آلمان، ایتالیا، اسلوونی، استرالیا، ایرلند، انگلستان، تركیه، دانمارک، سوئد، سوئیس و فرانسه و هم‌چنین حدود ۹۰ سنگ‌نورد ایرانی برگزار خواهد شد . شایان ذکر است: 15 نفر از سنگ‌نوردان شرکت کنندگان خارجی در این جشنواره را بانوان تشكیل می‌دهند.

حضور یک سنگ‌نورد ۱۹ ساله‌ی فرانسوی که جزو برترین سنگ‌نوردان جوان دنیاست و هم‌چنین اجرای برنامه‌های مهیج مثل انجام بندبازی توسط چهار ماجراجوی اروپایی بر روی دیواره بیستون و پریدن از بلندای دیواره، از جمله موارد قابل توجه جشن‌واره‌ی امسال است.

این جشنواره که فرصت مناسبی برای تبادل فنی و تجربیات شرکت کننده‌گان و هم‌چنین تعاملات فرهنگی میان کشورهای حاضر است با حمایت استانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشكی، سازمان میراث فرهنگی، شهرداری، شورای شهر و هیئت كوهنوردی كرمانشاه به همراه فرمانداری شهرستان هرسین، صدا و سیما و فدراسیون كوه‌نوردی و صعودهای ورزشی برگزار می‌شود.

این جشنواره از ۲۳ لغایت ۲۸ مهر ماه جاری با صعود سنگ‌نوردان از مسیرهای مختلف دیواره‌ی «بیستون» انجام خواهد شد.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام