همکاری با ستاد مبارزه با «کرونا»

آمادگی نیروهای داوطلب و دوره‌دیده‌ی کوهنورد، در همکاری با ستاد مبارزه با «کرونا» در سطح کشور:

«رضا زارعی» رییس فدراسیون در خصوص همکاری با ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: با دستور وزیر ورزش و جوانان در همان ابتدا و با شروع شیوع این بیماری در کشور، به کلیه هیئت‌های تابعه و باشگاه‌ها ابلاغ شد که همکاری لازم با این ستاد را داشته باشند. در اولین قدم، پناهگاه‌های وابسته به فدراسیون بسته شدند و برای کاهش ترددها از کوه‌نوردان خواستیم تا با ما همکاری کنند. در روزهای اول شرایط کمی سخت بود اما به مرور با همکاری لازم کوه‌نوردان این مهم محقق شد.

وی افزود: همچنین از هیئت‌ها و باشگاه‌ها خواسته شد تا جانپناه‌ها و پناهگاه‌هایی که در اطراف روستا و مناطق خوش آب و هوا هستند را در اختیار ستاد قرار دهند. سالن‌های اختصاصی سنگ‌نوردی نیز در تمامی استان‌ها و شهرستان‌ها با این ستاد همکاری لازم را دارند.

زارعی اظهار کرد: پیش بینی شد تا در صورت نیاز این اماکن در اختیار ستاد قرار بگیرد تا بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. این اماکن کاملا ضدعفونی و آماده شده است، برخی از آن‌ها در حال حاضر در اختیار ستاد قرار گرفته است. در صورت نیاز نیروهای داوطلب کوه‌نورد ما نیز مایل به همکاری با این ستاد هستند، چون اکثرا دوره‌های کمک‌های اولیه دیده‌اند.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: از اسفندماه تقاضا شد تا کلیه صعودها به دماوند لغو شود، این کار از طریق نیروهای انتظامی و محلی صورت گرفت. متاسفانه در روزهای نخست برخی کوه‌نوردان همراهی نکردند اما همکاری لازم از سوی باشگاه‌ها انجام شد و این صعودها الان به حداقل رسیده است. این درخواست از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون‌های تابعه در کل دنیا صادر شد و حتی صعود به رشته‌ کوه‌های آلپ لغو شده است!
منبع: خبرگزاری برنا

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام