اطلاعیه مربیان و باشگاه داران ورزشی

اطلاعیه مربیان و باشگاه داران ورزشی

ما مربیان و باشگاه‌داران بخشنامه‌های زیادی در رسانه‌های مجازی و صدا و سیما خواندیم و دیدیم مبنی بر تعطیلی باشگاه‌ها و به تبع آن، بیکاری مستتر مربیان و باشگاه‌داران. در این میان زیبایی‌هایی دیدیم همچون تمرین تعدادی از ورزشکاران در خانه با شعار در خانه میمانیم کرونا را شکست می‌دهیم.

در کنار این زیباییها، غم و اندوه بیکاری مربیان و باشگاه‌داران نادیده گرفته شد. ادارات ورزش از عملکرد موفق خود مبنی بر تداوم تعطیلی باشگاه‌ها و ورزشها گزارشاتی ارائه دادند؛ اما کسی نگفت مربیان و باشگاه‌داران، این سفیران سلامتی جامعه، چگونه بدون درآمد زندگی می‌گذرانند و چگونه با جیب خالی و دستان تهی در مقابل خانواده لبخند بر لب آورند؟

کرونا باعث شد جامعۀ مربیان و باشگاه‌داران به خود بیایند و خود را ببینند که نه شغلشان شغل است نه بیمه‌ای دارند و نه کسی حامیشان هست.

ما در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم و همیشه در صحنۀ دفاع از آن با افتخار سینه سپر کرده‌ایم و می‌کنیم. اکنون در مقابل تلاشهایمان برای سلامتی جسمی و روحی جامعه انتظار زیادی نداریم جز چند مورد زیر:

  1.  بیمه‌ای که بتوان بعد از مدتها خدمت به جامعه، بازنشسته شد یا از خدمات درمانی آن بیمه استفاده کرد.
  2.  حمایت مالی در شرایط کنونی با توجه به بیکارشدن و تعطیلی محل کارمان به دستور مقامات گرامی جمهوری اسلامی ایران که البته برای حفظ سلامت جامعه صورت گرفت و ما به عنوان حامیان و مشوقان سلامت جامعه جزو اولین‌هایی بودیم که با ایثار در این امر همکاری داشتیم. عنایت بفرمایید که تنها درآمد ما از طریق باشگاه‌داری و مربیگری بود؛ لذا به توجه و کمکهای مالی ویژه نیازمندیم، چراکه بسیاری از ماها علاوه بر هزینه‌های خانواده و …، قسط و اجارۀ منزل و باشگاه و بهای آب، برق، گاز و تلفن می‌پردازیم که همه از درآمد باشگاه و مربیگری حاصل می‌شد. الان که همۀ درآمد خود را از دست داده‌ایم آیا راه‌حلی هست؟ آیا بدون درآمد ادامۀ زندگی ممکن است؟ آیا نیازمند حمایت معنوی و مالی هستیم یا نه؟

آگاه باشید که دادن وام نه تنها راه‌حل نیست، بلکه بر مشکلاتمان می‌افزاید؛ زیرا وام و قسط جدیدی بر اقساط و اجاره و … پیشینمان افزوده می‌گردد و فشار مالی و روحی بیشتری بر ما وارد خواهد آمد.

امیدواریم با دیدی مساعد و ویژه، ما مربیان و باشگاه‌داران را مورد توجه و عنایت خود قرار دهید.
با نهایت امتنان
جامعۀ مربیان و باشگاه‌داران ورزشی

irmma@:منبع

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام