هم‌زمان با برپایی جشنواره‌ی «سفرسبز»؛ «طبیعت‌گردان» گردهم می‌آیند!

برای نخستین بار در کشور طبیعت‌گردان هم‌زمان با برپایی جشنواره‌ی “سفر سبز” در پارک “پردیسان” گردهم می آیند. این جشنواره از 5 تا 12 مهرماه امسال برگزار می شود.

“نادر برزگر” دبیر کل جشنواره “سفر سبز” با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: تاکنون هیچ نهاد یا سازمانی اقدام به گردهم آوردن طبیعت‌گردان در کشور نکرده است که برای اولین بار این کار در قالب برپایی جشنواره “سفر سبز” انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد که طبیعت‌گردی دارای 44 شاخه از جمله کوه‌نوردی ، کویر نوردی ، دریا ، نجوم ، پرنده‌نگری و شاخه های متنوع دیگری است که در هر شاخه هزاران نفر فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه تاکنون ساز و کاری فراهم نشده است تا این فعالان گرد هم جمع شوند و برای دست یابی به اهداف بلند و رونق طبیعت‌گردی به تبادل نظر بپردازند از این رو جشنواره “سفر سبز” در چهار بخش برگزار می شود. بخش اول برپایی گردهمایی است که محور آن شعار امسال سازمان جهانی جهانگردی با عنوان ” انرژی و توسعه پایدار در گردشگری ” است. این گردهمایی با حضور متخصصان طبیعت‌گردی برگزار می شود .

برزگر افزود: بخش دوم جشنواره مربوط به حضور شرکت هایی است که تولید کننده لوازم مورد نیاز طبیعت گردی هستند و یا شرکت هایی که خدمات مختلفی در این زمینه ارایه می دهند که به همین منظوربرای اولین بار نمایشگاهی از لوازم ، تجهیزات و خدمات طبیعت گردی برگزار می شود که بیشتر برای مخاطبان عام است.

وی در مورد بخش سوم جشنواره سفر سبز گفت: به دلیل نو پا بودن فعالیت در حوزه طبیعت‌گردی تاکنون از فعالان این بخش قدردانی نشده بود که در بخش سوم این جشنواره از فعالان این بخش تقدیر می شود.

دبیر کل جشنواره سفر سبز ادامه داد: بخش چهارم جشنواره نیز مربوط به برگزاری نمایشگاهی از عکس های طبیعت‌گردی است که در معرض دید عموم قرار می گیرد.

به گفته وی تاکنون 20 مقاله در موضوعات مختلف طبیعت گردی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از میان آنها چهار مقاله برای ارایه شفاهی در جشنواره انتخاب شده است.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام