گزارش صعود خط الراس غربی و مرکزی دنا ۲ الی ۵ مهر ۱۴۰۰

بنام خداوند متعال

 

جمعه دوم مهر ماه تیم ۴ نفره ما متشکل از آقایان غلامرضا علیپور، مسیح الله باقری ،سید رسول علمدار و مهمان برنامه آقای حمید هاشمی ساعت ۵ صبح با وسیله شخصی شیراز را به قصد صعود خط الرأس غربی و مرکزی دنا ترک کرد .
ابتدا با وسیله شخصی به سی سخت رفته و ماشین را در هلال احمر سی سخت پارک کردیم ، با هماهنگی که از قبل شده بود با سواری عبوری راهی سیور شدیم و از آنجا با یک دستگاه نیسان که قبلا با ایشان تماس گرفته بودیم تا آخر باغ های زیبای سیور رفتیم و بعد از آمادگی ساعت ۱۲:۳۰ با سر قدمی آقای علیپور استارت پیمایش زده شد.
در گردنه رزک ناهار صرف و قبل از تاریکی هوا در ساعت ۱۸ قبل از قله کل قدویس اولین شب را در هوایی بسیار عالی گذراندیم .
فردا صبح ساعت ۴ بیدار باش بود بعد از جمع کردن چادر ها و آمادگی؛ ساعت ۵ به طرف قله کل قدویس حرکت کردیم ، بعد از ۳ ساعت پیمایش قله کل قدویس که اولین قله در مسیر بود را صعود کردیم و از کنار قله های کل بلبل و شیدا به مسیر خود ادامه دادیم .
بعد از گذر از قله های چال وهلی، کل هواپیما، آب سپاه و… با توجه به تاریکی هوا روی قله ایستگاه، شب دوم‌ را در وزش باد نسبتا شدید گذراندیم .
روز یکشنبه ۴ مهر ساعت ۶ صبح حرکت کردیم ، با توجه به کمبود آب در منطقه در چشمه مخملی هر نفر حدود ۶ لیتر آب برداشته و به حرکت خود ادامه دادیم.
ساعت ۱۵ به منطقه فرودگاه زیر قله قاش مستان رسیدیم که بعد از برپا کردن چادرها؛ قله قاش مستان را صعود کردیم و به محل برپایی چادر ها برگشتیم و شب مانی کردیم .


روز دوشنبه ۵ مهر ساعت ۶:۳۰ حرکت را آغاز کردیم از روی قله بن رود و از کنار قزل قله، برج آسمانی و … گذر کردیم و در ساعت ۱۰:۳۰ قله حوض دال که آخرین قله خط الرأس مرکزی بود؛ را صعود کردیم.
ساعت ۱۳ در پارکینگ گردنه بیژن برنامه پیمایش خط الرأس غربی و مرکزی که به مدت ۷۲.۵ ساعت به طول انجامید با سلامتی همه اعضا به پایان رسید.

توضیحات :
۱.قسمتی از دنا به خصوص قله بن رود و اطراف قزل به علت زلزله اخیر تغییر شکل داده و به علت بوجود آمدن حفره ها و ریزش سنگ های بزرگ باید احتیاط بیشتری به خصوص در صعودهای زمستانه انجام گیرد .
۲.وضعیت آب با توجه به کاهش بارش سال گذشته شرایط بدی داشت و چشمه رزک و خرسی به صورت آب راکد در آمده که قابلیت شرب نداشت و فقط در صورت جوشاندن قابل مصرف بود.
چشمه مخملی تنها چشمه قابل برداشت آب شرب در مسیر بود که آب آن نیز نسبت به سال های قبل با افت شدیدی مواجه بود .

پایان

 

 

صفحه اینستاگرام باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز ⇔ ⇔ ⇔ ⇔  tabiat.doost@         

 

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام