مهدی عمیدی

«مون‌بلان» یکی از سخت‌ترین و بی‌رحم‌ترین قلل دنیا است!

فارس: «مهدی عمیدی» که سابقه زیادی در صعودهای انفرادی دارد و به صورت انفرادی و بدون استفاده از اکسیژن قله «اورست» را فتح کرده بود، در برابر شرایط سخت قله «مون‌بلان» دچار حادثه شد.

«حسین امانی»، رئیس هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان خراسان‌رضوی در رابطه با این صعود «عمیدی» می‌گوید: او کوه‌نوردی با تجربه و با تبحر بود و موفق شده بود 4 قله مشهور دنیا را فتح کند، به همین دلیل به او لقب پلنگ برفی را داده بودند؛ او همچنین برای فتح مرتفع‌ترین قلل 5 قاره جهان برنامه داشت، به‌همین دلیل به فرانسه رفته و برای صعود به «مون‌بلان» تلاش کرد.

وی تاکید می‌کند: درست است که «مون‌بلان» ارتفاعی کمتر از سایر قللی که «عمیدی» فتح کرده بود دارد اما در دنیا به‌عنوان یکی از سخت‌ترین و بی‌رحم‌ترین قلل مشهور است و تعداد زیادی از کوه‌نوردان دنیا در این ارتفاعات جان خود را از دست داده‌اند.

«امانی» در پاسخ به این سئوال که چرا عمیدی این فصل را برای صعود خود انتخاب کرده بود می‌گوید: هنوز فصل صعود به پایان نرسیده است ضمن اینکه برای کوه‌نوردان حرفه‌ای فصل صعود چندان اهمیتی ندارد و در همه فصول به قله‌های مرتفع صعود می‌کنند و درست زمانی که «عمیدی» در راه فتح مون‌بلان بود چند کوه‌نورد دیگر نیز در منطقه حضور داشتند.

تصویری بیاد ماندنی با مهدی عمیدی در صعود زمستانه قله شاه علمدار کلاردشت، شهرستان چالوس … یادش ماندگار

تصویری بیاد ماندنی با مهدی عمیدی در صعود زمستانه قله شاه علمدار کلاردشت، شهرستان چالوس … یادش ماندگار

مهدی عمیدی در کی تو — سمت راست

مهدی عمیدی و کیوان قادرپور – فرودگاه بیشکک — تصویر از وبلاگ کوهنوردی بوکان

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام