توسط گروه ارزیابان سازمان جهانی یونسکو انجام شد؛ تقدیر از هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم

متن خبر :

گروه ارزیابان سازمان جهانی یونسکو در بازدید از ژئوسایت گنبد نمکی قشم، از تلاش‌های هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی این منطقه آزاد در راستای حفاظت، شناسایی، پاک‌سازی و بهره‌برداری سازنده از غارهای این گنید نمکی تقدیر کردند.

به گزارش روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم، محمدسعید موسایی باغستانی، رییس این هیأت با اشاره به این موضوع گفت: گروه ارزیابان یونسکو در بازدید از غار نمکدان و دریافت گزارش عملکرد چند ساله این هیأت، از فعالیت‌های انجام‌شده در همکاری با ژئوپارک جهانی قشم تقدیر کردند.

وی افزود: پرورش راهنمای غار با برگزاری دوره‌های آموزشی، برپایی رویدادهای مختلفی با محوریت شناساندن بهتر غار نمکدان به مردم جهان و تلاش برای توسعه مسیرهای غار از نکات برجسته عملکردی این هیأت از نظر گروه ارزیابی یونسکو بود.

به گفته موسایی، لزوم همراهی راهنمایان غار با بازدیدکنندگان باهدف تأمین ایمنی گردشگران، تقویت دانش علمی و مهم‌تر از همه، رعایت نکات حفاظتی به‌منظور بکر نگه‌داشتن فضای غار و پیشگیری از آسیب به این پدیده طبیعی از نکات مهم دیگری بود که توسط ارزیابان مورد تأکید قرار گرفت.

رییس هیئت  کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم همچنین یادآور شد: طبق نظر گروه ارزیابی یونسکو، بهره‌برداری گردشگران عمومی از دهانه شماره 1 طبق روال قبل ادامه خواهد داشت و دهانه 2 تنها برای گروه‌های تخصصی و دهانه 3N نیز برای افراد واجد صلاحیت با ابزار و تجهیزات فنی به همراه سرپرست حرفه‌ای قابل‌دسترسی خواهد بود.

موسایی در پایان از همکاری‌ها و حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت ژئوپارک جهانی قشم با اعضای هیئت  کوهنوردی و صعودهای ورزشی این منطقه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و رویدادهای مختلف مرتبط با طبیعت و غار تقدیر کرد.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام