جداشدگی ناخن شست پا در ورزش کوهنوردی

👌 پس از كوهنوردي چند ساعته در یک روز ناخن شست پاي من براثر فشار كبود شده و دردناك می شود، با وجودي كه كفش و جوراب كوهنوردي خوبی پوشيده بودم. براي كاهش درد و درمان اين زائده و تكرار نشدنِ آن چه بايد کرد؟

✍ #کوهنوردیفراتراز_ابرها 👈 مشکل شایعی در کوهنوردی وجود دارد که برای بسیاری از کوهنوردان امکان دارد اتفاق افتد و آنهم خونریزی در زیر ناخنها بعد از یک برنامه کوهنوردی یک یا چند روزه سنگین است.

بعد از چند ساعت کوهنوردی امکان دارد حتی ناخن از بستر خود جدا گردد و بعد از چند روز ناخن بیفتد که در صورت تکرار آن شاید باعث نگرانی کوهنورد شود.

⬅️ لازم است در اینجا نکاتی را در این زمینه ذکر کنم:

1- معمولا در چنین مواردی نیازی به درمانهای خاص برای کاهش درد ندارد و درد ناشی از فشار به ناخنها با مسکن ساده کاهش می یابد.

2- ممکن است جدا شدن ناخن از بستر خود بارها تکرار شود و این مشکل باز هم بوجود آید. البته این موارد بیشتر در افرادی بوجود می آید که از کفش تنگ استفاده می کنند و ناخن شست در معرض ضربه های متوالی در حین برنامه قرار می گیرد ولی می تواند علل دیگری نیز داشته باشد از جمله سابقه سرمازدگی قبلی در برنامه های کوهنوردی همچنین این مشکل در برنامه های فصل سرد سال بیشتر اتفاق می افتد.

ولی بهیچ وجه جای نگرانی نیست و خود بخود بهبود می یابد.

3- در روزهای بعد از برنامه احتمال دارد ناخن خودبخود از بستر جدا شود و بیفتد و یا این افتادن ناخن چندین روز طول بکشد.

4- می توان با یک چسب زخم ساده و با هدف کاهش حرکت ناخن از بستر جدا شده درد را کاهش داد.

5- در مواردی که مشکل جدا شدن ناخن از بستر خود خیلی دردناک بود با درآوردن ناخن بروش های بسیار ساده توسط پزشک می توان ترمیم آن را تسهیل نمود.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام