حادثه سقوط هواپیما تهران به یاسوج

انتقال  اولین اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج توسط نجاتگران کوهستان جمعیت هلال احمر استان فارس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت : اولین اجساد جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج توسط نجاتگران کوهستان این جمعیت به دامنه رشته کوه دنا انتقال یافت و تحویل مقامات قضایی استان اصفهان گردید

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس ، فیض الله جعفری با اشاره به اعزام امدادگران و نجاتگران داوطلب و کادر این جمعیت از شهرستان های شیراز ، اقلید و سپیدان به منطقه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج ، اظهار کرد : تیم های اعزامی در اولین ساعات پس از حادثه در منطقه حضوریافتند و به گروه های امدادی دیگر استان ها پیوستند .

جعفری گروه اعزامی را شامل نجاتگران تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر و داوطلبان عضو هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس اعلام و تصریح کرد : پس از شناسایی محل دقیق سقوط هواپیما در رشته کوه دنا ، 2 تیم نجاتگر از استان فارس با بالگرد جمعیت هلال احمر به محل یاد شده اعزام گردید .

وی ادامه داد : تیم های اعزامی پس از انجام عملیات جستجو که از طریق کوهنوردی در شرایط دشوار و اسکی بر روی برف انجام گردید ، موفق به یافتن اجساد تعدادی از جانباختگان حادثه شدند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس اضافه کرد : پس از جمع آوری اولین اجساد پیدا شده ، به دلیل شرایط نامساعد جوی و بوران شدید ، تیم اعزامی استان فارس مجبور به بیتوته شبانه در قله نول شمالی رشته کوه دنا با درجه برودت هوا به میزان 20 درجه سانتیگراد زیر صفر  گردید .

جعفری بیان کرد : صبح روز بعد و به رغم ادامه شرایط نامساعد جوی ، تیم کوهستان استان فارس اجساد جانباختگان را به دامنه کوه انتقال و به مقامات قضایی استان اصفهان تحویل داد .

وی در همین زمینه یادآور شد  : مسیر برگشت به پایین کوه و انتقال اجساد از طریق 4 اسکی باز حرفه ای تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر مشخص و اجساد توسط 3 کوهنورد باتجربه از همین تیم حمل گردید که این عملیات حدود 6 ساعت به طول انجامید .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس در پایان از تلاش های طاقت فرسا و ایثارگرانه اعضای تیم امداد کوهستان این جمعیت و داوطلبان هیات کوهنوردی ،باشگاه طبیعت دوست شیراز و صعودهای ورزشی استان قدردانی کرد .


 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام