کوهنوردان گرفتار در غار کلماکره پلدختر نجات یافتند

 فرماندار پلدختر گفت: 13 کوهنورد خرم آبادی که روز جمعه 97/10/28در غار کلماکره این شهرستان گرفتار شده بودند با تلاش تیم های امدادی و کوهنوردی نجات یافتند.

نعمت الله دستیاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 41 نفر کوهنورد تور گردشگری خرم آباد روز (جمعه97/10/28) به قصد تفریح و بازدید به غار کلماکره واقع در بخش غربی کوه مله پلدختر رفته بودند که به دلیل برودت هوا در غار گرفتار شدند.

وی افزود: از این تعداد 28 نفر موفق شدند خود را به پایین غار برسانند و نجات پیدا کنند و 13 نفر باقی مانده شامل 10 مرد و سه زن به دلیل شرایط جوی نا مناسب و برودت هوا در غار گرفتار شدند.

فرماندار پلدختر گفت:چهار گروه شامل تیم های کوهنوردی و کوهستان پلدختر ، صخره نوردی کوهدشت و کوهستان خرم آبادساعت 22 جمعه شب عملیات خود رابرای نجات جان کوهنوردان خرم آبادی آغاز کردند.

وی افزود:این تیم ها ساعت 24 به دهانه غار کلماکره رسیدند و کارگاه کوهستان را انجام دادند و موفق شدند ساعت 2:30 بامداد ( شنبه97/10/28) کوهنوردان گرفتار را از غار به پایین بکشند و جان آنها را نجات دهند.

دستیاری خاطرنشان کرد: اعضای این تور گردشگری گرفتار در غار کلماکره ساعت پنج بامداد شنبه به پلدختر رسیدند که همه سالم و حال عمومی آنها رضایت بخش است

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام