گزارش برنامه حوض دال زمستانه

صعود به قله حوض دال دنا

رشته کوه دنا در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته و از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده‌است و حد فاصل استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس است.

قله حوض دال یکی از قلل مرتفع دنا  به ارتفاع 4350 متر است و تقریبا در وسط خط الراس دنا قرار گرفته است .
در تاریخ  11و 12 بهمن ماه تيمی متشكل از 15 نفر از اعضا باشگاه طبیعت دوست  ٤ نفر از بانوان و 11 نفر از اقايان با هدف صعود زمستانه قله حوض دال دنا  از مسير دره بزكش ( مسیر جنوبی) با يك دستگاه ميني بوس در ساعت ٥:٣٠ صبح پنج شنبه به سمت شهرستان سي سخت و روستاي كريك به راه افتادیم .ساعت ١١ صبح  به ابتداي مسيرصعود رسيدیم، بعد از بررسی لوازم مورد نياز صعود را از دره بزکش آغاز کردیم ، در سمت راست دره ، يال چال زرد و درسمت چپ آن يال يابو سقط شده واقع شده است ( در صعودهای زمستانی جهت دستیابی به قله ، مطمین ترین راه می باشد )
اعضاء تیم پس از ٥ ساعت برف كوبي با توجه به حجم زياد برف و شيب زياد مسير، در ساعت 17 به پناهگاه كه به طور کامل زير برف بود رسيده و با استفاده از بيل برف  از طريق پنجره مسیری باز کردیم و وارد پناهگاه شديم و شب ( دمای 14- ) را در پناهگاه سپري كرديم.
ساعت ٧ صبح روز جمعه از پناهگاه به سمت قله حرکت کردیم با توجه به يخ زدگی با كرامپون مسیر را ادامه دادیم  ،پس از دوساعت ونيم در هوای بسیار سرد و وزش بادی حدود ٥٥ كيلومتر بر ساعت به قله حوض دال دنا به ارتفاع 4350 متری رسیدیم  پس از توقف کوتاه جهت عکس گرفتن با توجه به وزش باد شدید؛ به سمت پناهگاه سرازیر شدیم. در ساعت 11 به پناهگاه رسیدیم در مسیر بازگشت با تغيير جزيي و پس از سه ساعت ( ساعت 14)  به ابتداي مسير رسیدیم و پس از صرف ناهار نهایتا در ساعت ٨ شب همه اعضا درسلامت كامل به شيراز رسيدند.
سرپرست برنامه : آقای میلاد کشاورزی
مربی : آقای عباس سعادت
اعضاء  شرکت کننده :
اقایان
مصطفی رجبی ، فرداد اجتهادی، احسان فهندژ سعدی ، علی بیات پور ، محمد ابراهیم اسفندیاری، اکبر ابراهیمی ، سید رسول علمدار ،  میلاد کشاورزی ، جواد رحیمیان ، سید عباس سعادت ، غلامرضا علیپور
و بانوان :
خانم ها مرجان چالمه ، زیبا محمدی ، مرضیه دوست فاطمه ، نجمه دوست فاطمه
گزارش از : میلاد کشاورزی

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام