صعود به قله برم فیروز

  گزارش برنامه صعود به قله برم فیروز ۹۸/۰۲/۰۶

 در روز جمعه مورخ ۹۸/۰۲/۰۶ با  همراهی ۱۸ نفر از اعضای باشگاه طبیعت دوست شیراز در ساعت ۶/۴۰ صبح از میدان معلم به سمت شهرستان سپیدان و کوه برم فیروز حرکت کردیم.
کوه برم فیروز در 90  کیلومتری شمال غرب شیراز و نرسیده به پیست اسکی پولاد کف واقع شده است.
با توجه به بارش های خوب در سال جاری و سردسیر بودن ، بهار اندکی دیر تر به این منطقه می رسد  و هنوز در بعضی از نقاط در طول مسیر صعود و کل محوطه برم ، برف وجود داشت و خود برم نیز کاملا یخ زده بود.
با احتساب توقفی ۲۰دقیقه‌ای در بین راه، ساعت ۸/۴۵ به راهدارخانه شکرک رسیدیم و در ساعت ۹/۰۰ به ابتدای مسیر کوهپیمایی رسیدیم و به سمت دریاچه حرکت کردیم در طول مسیر، دیدن گلهای زعفران وحشی و  برفهایی که هنوز در قسمتی از مسیر صعود باقی بودند  زیبایی خاصی به منطقه بخشیده بود .
با گذشت ۱/۲۰ دقیقه به محوطه برم رسیدیم
با استراحتی نیم ساعته جهت گرفتن عکس از مناظر بسیار زیبای دریاچه و صرف صبحانه ، از برم به طرف قله حرکت کردیم و در ساعت ۱۲ بر بلندای دومین قله استان فارس با ارتفاع ۳۷۲۰متر از سطح دریا قرار گرفتیم.
حدود یک ساعت در قله جهت هم هوایی توقف کردیم ( بعضی از همنوردانمان قرار بود هفته آینده به قلل دنا صعود کنند، به همین دلیل توقف در قله نسبتا طولانی شد ) سپس مسیر بازگشت را در پیش گرفتیم  و سوار بر وسیله نقلیه به سمت شیراز به راه افتادیم و  نهایتا در ساعت ۱۸ به میدان معلم باز گشتیم.
در پایان لازم است به چند نکته در صعود به قله برم فیروز اشاره کنم :
۱. تنها چشمه ای که در مسیر وجود دارد و امکان برداشت آب، از آن است در ابتدای مسیر صعود قرار دارد.
۲. صعود به قله برم فیروز در بهار و تابستان جزء برنامه های با درجه سختی متوسط می باشد.
۳. از برم تا قله هنگامی که بر روی خط الراس قرار میگیرید معمولا با بادهای شدیدی مواجه میشوید
۴. در اطراف برم مناظر زیبایی وجود دارد و در اطراف  برم مکانهای مناسبی جهت اتراق و شب مانی وجود دارد
۵. ارتفاع اول مسیر ۲۵۰۰متر از سطح دریا و ارتفاع دریاچه ۳۲۰۰ میباشید

اسامی شرکت کنندگان :
آقای هاشم کشاورز- شهدخت زارع- رکسانا حاجیوندی- بهادر حاجیوندی- مهدی میرهادی نژاد فرد شیرازی – مرضیه دوست فاطمه – احمد زارع- زهرا تابنده – آقای جوادی – الهه سامانی جهرمی- علی غلامزاده- رامش تاج الدینی- زهرا اسکندری- وحید سرشاری- مجتبی دلیر – پریسا علی دادی – مهرویه آل یاسین

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام