مرگ‌های اورست تقصیر ما نیست!

 وزارت گردشگری نپال با اطلاعیه‌ای ضمن توجیه علل مرگ‌های اورست خود را در این مورد تبرعه نمود!

بر اساس خبر سایت هیمالین تایمز وزارت گردشگری نپال طی اطلاعیه‌ای مرگ‌های اورست را بدلیل خرابی هوا، بیماری ارتفاع و ضعف جسمانی کوه‌نوردان دانست نه تجمع بیش از حد در مسیر صعود.
بخش گردشگری این وزارت خانه در این اعلامیه با مقایسه آمار سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ اعلام داشت:
“در سال ۲۰۱۷ تعداد ۳۶۶ مجوز و در سال ۲۰۱۸ نیز ۳۴۶ مجوز صادر گردید که با آمار ۳۸۱ مجوز ۲۰۱۹ تفاوت معنا داری ندارند! درحالی که در آن سال‌ها آمار کشته‌ها نصف تلفات سال ۲۰۱۹ یعنی ۵ کشته به ثبت رسیده”!

*براین اساس، این نادرست است که تراکم کوه‌نوردان را عامل مرگ و میر اورست قلمداد نمائیم! و ما از همه می‌خواهیم که با اطلاعات نادرست مردم را تحت تاثیر قرار ندهند.”

این وزارت با اشاره به رسانه‌های نپالی ابراز داشت:
*چنین خبرهای دروغینی تصویر ما را در دنیا تیره می‌کند و بخش کوه‌نوردی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد”.

لازم به ذکر است دولت نپال در سال ۲۰۱۹ تعداد ۸۶۸ مجوز برای صعود به ۳۰ قله صادر نموده که ۳۸۱ مجوز برای کوه‌نوردان ۴۸ کشور جهان تنها برای صعود بام دنیا از مسیر جنوبی به ثبت رسیده و البته در میان ایشان ۱۴ نفر نپالی (غیر شرپا) حضور داشتند. از این تعداد ۲۸۱ کوه‌نورد به همراه ۳۷۸ شرپا موفق به صعود قله شدند.

وزارت گردشگری نپال با ابراز تاسف از حوادث رخ داده اعلام داشت تیمی ۵ نفره درصدد است تا علل حوادث پیش آمده را بررسی و خود را متعهد می‌داند در نهایت به توصیه‌های صورت گرفته جهت بهبود شرایط کوه‌نوردی عمل کند. زیرا کوه‌نوردان بخش مهمی از درآمدهای دولت نپال را تشکیل می‌دهند.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام