گزارش برنامه تنگ مرواريد ۳۰ و ۳۱ خرداد ۹۸

ساعت 5 عصر روز پنج شنبه با یک دستگاه اتوبوس ، به همراه 28 نفر از همنوردان 17 نفر آقایان و 11 نفر بانوان از شیراز حرکت کردیم

حدود ساعت 7 عصر بعد از گذشتن از سپیدان به تنگ مروارید رسیدیم. پس از یک ساعت پیمایش در طبیعت سبز و پر آب تنگ مروارید به چشمه و محل شب مانی رسیدیم . سرپرست برنامه بلافاصله همنوردان را جمع کرده و مرحله اول آموزشها را شروع کردند.
ابتدا نحوه انتخاب محل کمپ و چگونگی برپایی چادر را با جزئیات کامل و به طور عملی شرح دادند. سپس اعضا بلافاصله طبق آن آموزشها قبل از تاریک شدن هوا چادرها را برپا کردند،  پس از برپایی یک آتش مختصر در مکانی امن همنوردان به صرف شام مشغول شدند و پس از اعلام برنامه فردا توسط سرپرست به چادرهای خود رفتند.
هوای تنگ مروارید بسیار مطبوع بوده و یک چادر یک پوش و یک کیسه خواب نازک برای این فصل کفایت می کرد.
طبق برنامه نفرات ساعت 7 صبح کنار دیواره ها و مسیرهای صعودحاضر شدند و آقای سعادت کارآموزان را به سه گروه با سرپرست و مربیان مشخص تقسیم کردند، یک کارگاه آموزشی فرود برپا گردید  و نفرات به صورت ایمن از مسیری که به وسیله کارگاه حمایت قرقره وجود داشت صعود کردند و سپس در محل آموزش فرود داده می شدند. دو کارگاه صعود داشتیم که در ابتدا بصورت سرطناب صعود شد(توسط آقای سعادت) و بوسیله طناب کارگاه در راستای مناسب صعود منتقل شد و سپس کارآموزان بصورت قرقره به تمرین پرداختند.
درجه سختی مسیر 5 از 10
خانم آناهید بخشی زاده برای هر سه گروه اصول سنگنوردی و آموزش گره را توضیح دادند و کارآموزان باتوجه به توانایی و صلاحدید مربیان خود با نظارت جناب سعادت در سه مسیر به صعود و فرود پرداختند. پس از آن ساعت یک بعدازظهر همگی برای صرف نهار در کنار چشمه دور هم جمع شدند و پس از استراحت مختصر جناب سعادت در وقت باقیمانده اصول صحیح پر کردن کوله پشتی و تغذیه، در برنامه های یک روزه و چند روزه را توضیح دادند. سپس چگونگی ساخت یک بسکت برای حمل مصدوم با استفاده از یک حلقه طناب 40 متری را با جزئیات و به طور عملی آموزش دادند و حمل مجروح توسط 6 نفر بطور آزمایشی انجام شد.
در ساعت 5:30 پس از جمع آوری وسایل به ابتدای تنگ و جاده آسفالته حرکت کردیم در ساعت 6:30 به اتوبوس رسیدیم و به سمت شیراز حرکت کردیم  در ساعت 9 شب به شیراز رسیدیم .
با تشکر از مربیان دلسوز و دوست داشتنی که چیکده سالها تجربه خود را بطور خلاصه و مفید در اختیار کارآموزان قرار دادند؛ آقای عباس سعادت، خانم نجمه دوست فاطمه،خانم آناهید بخشی زاده
و با تشکر از حضور گرم و پربار آقای ابراهیمی وآقای علمدار در این برنامه

گزارش و عکس از : آقای شهرام آریانفر


profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام