۱۲ ساعت عملیات طاقت فرسا برای نجات کوهنورد در کوههای سیالان منطقه الموت شرقی:

حکمت اله هاشمی ؛ معاون امداد و نجات استان قزوین گفت:
در ساعت ۱۸:۳۰ پنجشنبه مورخ ۹۸/۰۴/۲۰ در پی تماس تلفنی فردی با شماره ۱۱۲ (ندای امداد) و اعلام گزارشی مبنی بر سقوط به دره ۲ کوهنورد از یک تیم سه نفره که موجب آسیب دیدگی و خونریزی شدید در ناحیه پای یکی از آنها شده است، بلافاصله موقعیت مکانی (طول و عرض جغرافیایی) حادثه توسط مرکز کنترل و هماهنگی استان از فرد تماس گیرنده دریافت گردید . هماهنگی های لازم با کشیک دفتر نمایندگی الموت صورت گرفته و ۲ تیم تخصصی نجات در کوهستان به همراه راهنمای محلی به منطقه اعلام شده اعزام گردیدند.

▪هاشمی افزود :
پس از تلاش بی وقفه در یک عملیات طاقت فرسا در ساعت ۲۳:۳۰ اولین تیم اعزامی افراد حادثه دیده را رویت نموده و پس از انتقال فرد مصدوم به پناهگاهی در ارتفاعات سیالان و انجام اقدامات اولیه (جلوگیری از خونریزی ، آتل بندی و تثبیت مصدوم) ، وی به محل امنی در پائین ارتفاعات انتقال داده شد.

مصدوم که از ناحیه پا دچار شکستگی و خونریزی شدید شده بود پس از ۱۲ ساعت از شروع عملیات سخت و دشوار در شرایط بحرانی ارتفاعات صعب العبور سر انجام در ساعت ۵:۳۰ بامداد روز جمعه ۹۸/۰۴/۲۱ توسط تیمهای امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر و به کمک افراد محلی به روستای هنیز منتقل شده و جهت اقدامات تکمیلی درمانی و انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس مستقر در روستای مذکور گردید .
(رابط خبری معاونت امداد و نجات)

پی نوشت:
لازم به ذکر است که این  تیم سه نفره از استان  زنجان بودند که قصد صعود به قله سیا لان از مسیر روستای هنیز و امام زاده مصیب را داشتند  که بعد از گذشتن از امام زاده در روی یالی که منتهی به قله میشود در روی یکی از یخچالها که یک نفر از افراد این تیم سر میخورد که متعاقب آن دیگر اعضای تیم برای کمک به وی وارد عمل میشود که متاسفانه با برخورد به سنگ دچار شکستگی از مچ پای راست به همراه خونریزی شدید میشود که غالبا از این مسیر برای صعود استفاده نمی شود.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام