گزارش پایانی اردوی استعدادپروری رده سنی 7 تا 10 سال

به گزارش کمیته استعدادیابی و استعدادپروری این فدراسیون، دومین مرحله از اردوی استعدادپروری سنگ‌نوردان کشور در ردۀ سنی 7 تا 10 سال از روز دوشنبه هفتم مرداد ماه تا پنجشنبه دهم مرداد98 به میزبانی خوب هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان فارس برگزار گردید.

در این اردو 37 شرکت‌کننده از استان‌های زنجان- فارس- قزوین- هرمزگان- خوزستان- کردستان- یزد- تهران- آذربایجان غربی- آذربایجان شرقی- کرمان- خراسان رضوی- خراسان شمالی و اصفهان به همراه تعدادی از والدین ایشان حضور داشتند.

این مرحله از اردو در دو نوبت صبح و بعدازظهر با مرور مباحث و تمرینات متنوع از جمله گرم‌کردن و سردکردن، تمرینات قدرتی و استقامتی بر روی مسیرهای سرطناب و بولدر و همچنین تمرینات سرعت دنبال شد.

تمامی صعودهای ورزشکاران به دقت توسط کارشناسان آنالیز و نقاط قوت و ضعف آنها جهت سنجش میزان پیشرفت و تجویز تمرینات مناسب یادداشت شد. در بخش‌هایی از این اردو کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های روانشناسی ورزشی و نقش والدین در فرایند قهرمانی برای والدین، مربیان و سرپرستان برگزار شد.

طبق برنامه آزمون‌های آمادگی جسمانی، مهارتی و روحی-روانی توسط کارشناسان استعدادپروری انجام و با نتایج به‌دست آمده از اردوی نخست که در زمستان 97 در شهر زاهدان مقایسه و میزان پیشرفت ورزشکاران سنجیده شد.

در بخش فوق‌برنامه نیز بازدید از موزۀ تاریخ طبیعی شیراز توسط میزبان اردو برنامه‌ریزی شده بود که مورد استقبال ورزشکاران و والدین آنها قرارگرفت. در روز پایانی نتایج عملکرد ورزشکاران به‌صورت انفرادی به اطلاع والدین، مربیان و سرپرستان آنها رسید و مقرر شد تا پیش از اردوی بعدی نقاط ضعف و اشکالات خود را با کمک مربیان تخصصی شهرها و استان‌های مربوطه برطرف نمایند.

این اردو با حضور کارشناسان کمیته استعدادیابی آقایان علیرضا بلاغی، محمد خزائی، پیمان حاج‌حسینی، محسن محمودی، سعید آقاکاشی، محسن مختاریان و خانم ساجده سلطانی‌نژاد و طراحان مسیرآقایان مجتبی ثقفی، مهدی رهنما، سعید عباسی، مسعود عرفان‌منش و خانم زهرا محمدپور طراحی مسیرهای تمرینی را بر عهده داشتند.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام