مصرف عینک های ضد آفتاب غیراستاندارد در کوهنوردی آب مروارید و پیرچشمی می آورد:

اشعه UV که طول موج کمتر از 400 نانومتر دارد یکی از مضرترین اشعه ها برای چشم و پوست است و با استفاده از عینکهای آفتابی استاندارد مي توان چشمها را در برابر آب مرواريد و پير چشمي مراقبت کرد.
دکتر مسعود صالحی پور فوق تخصص شبكيه چشم با اشاره به استفاده از عينك آفتابي گفت: عینک آفتابی استاندارد است که اشعه زیر طول موج 400 نانومتر را جذب کند همچنین باید به طور کامل چشم را بپوشاند و 80 درصد نوری را که به چشم می تابد جذب کند.

وی افزود: در خصوص رنگ عینکهای آفتابی اشاره كرد: بهترین رنگ برای عینک آفتابی رنگ قهوه ای و مشکی است سایر رنگ ها به جز رنگ آبی ممنوعیتي براي استفاده ندارند.

اين فوق تخصص شبکیه چشم يادآور شد: عینکهای آفتابی با رنگ آبی به علت عدم جذب مناسب اشعه باعث آسیب به چشم می شوند و استفاده از آنها نه تنها هیچ اثر مثبتی در جذب اشعه ندارد بلکه اثرات معکوس نیز خواهد داشت لذا توصیه می شود که از عینکهای آفتابی با رنگ آبی استفاده نشود.

صالحي پور ادامه داد: آنچه که حائز اهمیت است آن است که مردم آگاه باشند که قیمت در تعیین عینک آفتابی هیچ نقشی ندارد بسیاری از عینکهای آفتابی با قیمتهای مناسب نیز، قابلیت جذب اشعه UV را دارند. وی توصيه کرد: عدم استفاده از عینک و یا استفاده از عینکهای نامناسب شانس ابتلا به بیماریهای چشمی مانند آب مروارید، کاتاراکت، پیر چشمی و آسیب به قرنیه را افزایش می دهد.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام