نجات یک کوهنورد توسط پهباد

این مرد اطراف یکی از بلندترین ارتفاعات گیر افتاده است.

او گروه خود را در قله کوهستان Broad گم کرده.او هم اکنون در ارتفاع ۲کیلومتری سرگردان مانده است.

قله کی ۲(K2) ، که مجاور قله برود(Broad) قرار دارد دومین کوهستان بلند جهان است.هرکس که جرات کند به این محدوده صعود کند ،به زودی در خواهد یافت که چرا این مکان تا این حد مرگبار است.

در این حوالی یک کاوشگر بنام Andrzej Bargiel خود را برای صعود به این مکان غیر قابل تصور آماده می کند.هدف او صعود به K2 است و قصد دارد اولین نفری باشد که موفق شود با اسکی کردن از آن ارتفاع پایین بیاید.قسمت پراهمیت این برنامه شامل کار برادرش Bartek می باشد که قصد دارد یک پهباد را برای راهنمایی او به پرواز درآورد.همانطور که آنها برای صعود حاضر می شوند،یک نفر در کمپ اصلی کار این کوهنوردان را مشاهده می کند.هیچ تیم کمکی در این نقطه وجود ندارد.او بدون هیچ کمکی ،کار خود را اجرا می کند.Bartek به سرعت فکر می کند و پهباد خود را برای جستجو به پرواز در می آورد.بعد از سالها آماده سازی،برادران هئیت اعزامی خود را در انتظار گذاشتند.آنها آگاه بودند که پهبادشان ممکن است تنها طناب نجات این مرد باشد.پهبادهای کوچک معمولا نمی توانند در این ارتفاع پرواز کنند.اما قبل از این سفر ،Bartek سرعت موتور را پیچانده و برخی از محدودیتها را از بین برده است.اکنون به نظر می رسد این تغییرات می تواند نجات بخش باشد.

آن کوهنورد نیاز دارد که به گروهش باز گردد.
بنابراین Bartek اول آنها را پیدا می کند.سپس او راهش را بسوی کوهنورد گیر افتاده کج می کند و برای ارتباط آنها با یکدیگر می کوشد.Bartek پهباد را بطرف صدای ((بیا اینجا)) به جلو و عقب هدایت می کند.
در ابتدا کوهنورد فکر می کند گرفتار اوهام و خیالات شده است.اما بزودی او شروع به تعقیب پهباد کرد و بسلامت به گروهش باز گشت.

این تنها دفعه ای نبود که پهباد جان یک نفر را در یک گروه اعزامی نجات می داد.آنها در ابتدا از آن برای مشاهده K2 و انتخاب امن ترین راهها استفاده کردند .با این سطح دسترسی ،پهبادها انقلابی در روش جستجوی ما ایجاد کردند.آنها برای رساندن دارو به افراد آسیب دیده نیز مورد استفاده قرار میگیرند.بالاخره Bartek از پهباد برای هدایت برادرش در طول این ماموریت بسلامت استفاده کرد. در 22 جولای 2018  ، Andrzej Bargiel با  رسیدن به هدفش تاربخ ساز شد.او اولین نفری شد که توانست با  موفقیت از سراشیبی پرمخاطره قله k2  به پایین اسکی کند.

 

“هر لحضه مهیج این واقعه رو می توانید در پیج اینستای باشگاه به آدرس tabiat.doost@  تماشا کنید .(نزول غیر ممکن:K2):

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام