گزارش صعود به قلل کل خرمن،برف کرمو و نمک

 

گزارش صعود به قلل کل خرمن،برف کرمو و نمک از قلل خط الراس شرقی دنا

تاریخ اجرای برنامه:۲۱_۲۲ شهریور ۹۹

اعضای باشگاه طبیعت دوست در سه تیم مختلف صعود خود را بر روی خط الراس شرقی دنا آغاز کردند.

  • تیم اول شامل تیم دو نفره آقایان علی پور و باقری بود که با هماهنگی با آقای علمدار و آقای سعادت از دامنه ی شمالی پازن پیر صعود خود را آغاز کردند و هدف آنها صعود به قلل و پیمایش کامل خط الراس شرقی دنا بود.
  • تیم دوم به سرپرستی آقای علمدار به قصد صعود به سمت قله کل خرمن حرکت کردند و در انتها تیم دو نفره آقایان علی پور و باقری به تیم دوم ملحق شدند و پس از صعود قله کل خرمن مسیر برگشت به سمت گردنه بیژن را پیمودند.
  • تیم سوم به سرپرستی آقای سعادت صعود خود را از گردنه ی بیژن به سمت قله برف کرمو آغاز کردند و پیش رفتند.مدت زمان این صعود یک روزه بود و در گردنه بیژن شب مانی با حضور ۲۶تن از افراد انجام شد. این صعود بر حسب توانایی افراد صورت گرفت و اجباری برای همنوردان وجود نداشت و همگی بر میزان توانایی خود واقف بودند.

    گزارش صعود قله های برف کرمو تا کل خرمن از خط الراس شرقی دنا

پنج شنبه ۲۰ شهریور ساعت ۱۵:۳۰ با دو دستگاه مینی بوس و تعداد ۲۲ نفر از شیراز حرکت کردیم ساعت ۱۹:۳۰ در پارکینگ گردنه بیژن ( ارتفاع ۳۰۰۰ متری ) چادرها را برپا کردیم .صبح روز جمعه ۲۱ شهریور ساعت ۴:۴۰ گروه اول به سرپرستی آقای حاج علمدار و سرقدم آقای فهندژ با تعداد ۱۲ نفر به قصد قله کل خرمن حرکت را شروع کرده و حدود ساعت 7 به شیب زیر قله برف کرمو و ساعت ۸:۱۵ به قله نمک رسیدیم ، بعد از دو ساعت حدود ساعت ۹ زیر قله کل خرمن استراحت کردیم و صبحانه خوردیم.ساعت ۹:۳۰ به سمت قله حرکت کردیم و با عبور از مسیر دست به سنگ ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه صبح جمعه قله کل خرمن به ارتفاع ۴۲۲۵ متر صعود گردید .
ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه از قله کل خرمن به طرف پایین حرکت کردیم و ساعت ۱۴:۳۰ زیر قله برف کرمو ناهار خوردیم و بالاخره ساعت ۱۷ به محل کمپ شب مانی رسیدیم .
کل زمان برنامه ۱۲ ساعت به طول انجامید .
کل ارتفاع صعود شده ۱۵۰۰ متر
کل مسیر طی شده از استارت تا پایان ۲۰ کیلومتر

گروه دوم هم به سرپرستی آقای سعادت ساعت ۹:۳۰ صبح به قله برف کرمو به ارتفاع ۴۱۵۰ متری رسیدند و پس از صرف صبحانه و استراحت ساعت ۲ بعد از ظهر به پارکینگ گردنه بیژن رسیدند.

گزارش برنامه تیم دو نفره آقایان باقری و علیپور
از پازن پیر تا برف کرمو

روز چهارشنبه 19  شهریور ساعت 4 از شیراز با وسیله نقلیه شخصی به سمت دژکرد ( دژکرد شهری است از توابع بخش سده شهرستان اقلید در استان فارس ، دژکُرد یا دژگُرد دژی مستحکم در منطقه کوهستانی زاگرس بوده و مربوط به دوره ساسانی است و البته در زبان محلی به دُز کرد معروف گردیده است )
از دژکرد در مسیر خاکی بعد از 40 دقیقه به طرف پادنا و روستای شهید رسیدیم و ماشین را در روستای شهید پارک کردیم .
با نیسان حدود نیم ساعت به سمت کوه پیش رفتیم و در منطقه عشایر نشین شب مانی کردیم ( عشایر زیادی در منطقه حضور داشتند ) صبح ساعت ۴ از دامنه شمالی پازن پیر با کوله های سنگین و پر از آب به راه افتادیم پس از عبور از سه قله (( به نقل از افراد محلی؛ قلل پازنان یا پازن ها که بصورت پلکانی بعد از صعود سه قله به قله پازن پیر منتهی میشود )) و مسافتی طولانی و پر فراز و نشیب داشت زیر قله ((پازنان)) از چشمه آب لازم را برداشتیم .
با ادامه مسیر درساعت 12:30 قله پازن پیر به ارتفاع 4302 متر را صعود کردیم و عظمت پروردگار را سپاس گفتیم از آنجا به سمت قله رمبسه حرکت کردیم ، پس از صعود قله رمبسه ، تاپو و قله قاش سرخ ، در ساعت 8:20 در زیر قله نول جنوبی شب مانی کردیم .
صبح در ساعت ۶ حرکت را آغاز کردیم و قله نول جنوبی و نول شمالی را صعود کردیم و ساعت 11 صبح به تیم صعود کننده قله کل خرمن رسیدیم و پس از صعود قله کل خرمن به منطقه شب مانی تیم در گردنه بیژن بازگشتیم
مسیر صعود از شرق به غرب انجام گرفته و به گفته جناب آقای باقری این صعود با توجه به صعود قلل ((پازنان)) و همچنین طولانی بودن مسیر ،نیازمند راهنما و توان جسمانی بالایی ست .

“جهت دیدن عکسهای بیشتر این برنامه به پیج باشگاه  در اینستاگرام به آدرس tabiat.doost@ مراجعه فرمایید.”

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام