عوامل پیشرفت سنگ‌نوردی «ایران»:

افزایش اعزام سنگ‌نوردان به رقابت‌‌های بین‌المللی
احداث دیواره‌‌های استاندارد

سرمربی تیم سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان ایران با اشاره به احداث دیواره‌های سنگ‌نوردی استاندارد در بیشتر استان های کشور در سال های اخیر گفت: با افزایش امکانات سخت افزاری، رشته ورزشی سنگ‌نوردی قدم در مسیر پیشرفت گذاشته است.

«محمد وهابی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش اعزام ورزشکاران به رقابت های مختلف بین المللی و ایجاد دیواره های سنگ‌نوردی در سال های اخیر، نقش غیرقابل انکاری در پیشرفت سطح فنی سنگ‌نوردان کشور داشته است.

سرمربی قزوینی تیم سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان کشورمان با بیان اینکه در هر سه رشته سرطناب، سرعت و بولدرینگ به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر سنگ‌نوردان ایرانی در بخش سرعت، یکی از بهترین های آسیا محسوب می شوند.

وی به حضور تیم سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان کشورمان برای نخستین بار در مسابقه های جهانی که شهریور ماه در سنگاپور برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در این رقابت ها 9 ورزشکار از ایران در این مسابقات حضور داشتند که همه‌گی آنها عملکرد خوب و رضایت‌بخشی از خود به نمایش گذاشتند. «وهابی» افزود: با وجود اینکه تیم سنگ‌نوردی کشورمان برای نخستین بار در این رقابت ها حاضر می شد، ولی ورزشکاران ما با انگیزه بسیار بالایی در مسابقات شرکت کردند و نهایت توان و تلاش خود را برای ارایه نمایشی در خور و شایسته به کار گرفتند.

سرمربی تیم سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان ایران، استعداد ورزشکاران این رشته در کشور را عالی دانست و گفت: با افزایش ساخت دیواره های استاندارد و توجه بیشتر مسوولان ورزشی کشور، بدون شک در سال های آینده، سنگ‌نوردی ایران حرف های زیادی در این رشته برای گفتن خواهد داشت. «وهابی» اظهار کرد: تیم سنگ‌نوردی نوجوانان و جوانان کشورمان در صورت تمرین و توجه بیشتر مسوولان، بدون شک در دوره بعدی مسابقات جهانی، شایستگی حضور در سکو و قرارگیری در بین تیم های برتر را خواهد داشت.

وی در پایان با اشاره به قرار گرفتن آزمایشی سنگ‌نوردی در فهرست رشته های ورزشی بازی های المپیک دوره آینده اظهار کرد: تا فرا رسیدن زمان این رقابت ها، فرصت خوبی برای پرورش و آماده سازی سنگ‌نوردان کشور وجود دارد، لذا مسوولان باید شرایط لازم را برای حضور موفق سنگ‌نوردان در این رویداد ورزشی بزرگ فراهم آورند

تصویر

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام