کشف غار جدید توسط گروه طبیعت دوست

کشف غار جدید در محدوده روستای درودزن

این غار در منطقه درودزن در دامنه کوهی با دیواره های بلند در فاصله 90 کیلومتری از شیراز و 45 کیلومتری مرودشت وجود دارد .

هم نوردان ما بر اساس گفته های  یکی از افراد محلی در رابطه با وجود غار   ، مطالعاتی در تاریخ 23/6/88 در این منطقه     داشته اند  و با حفاری درب ورودی غار و طی مسافتی از غار به این نتیجه رسیدند که  جهت ادامه دادن مسیر نیاز به ابزار و وسایل کامل غار نوردی دارند . بنا بر این با هماهنگی به عمل آمده توسط هیئت کوه نوردی روز سه شنبه مورخ 4/7/91 ساعت 7 عصر تیم 4 نفره متشکل از آقایان علی رضا نطاق عباس نطاق مهدی غفوریان اکبر ابراهیمی از اعضا گروه کوه نوردی طبیعت دوست شیراز به طرف روستای درودزن حرکت  کرده و ساعت 9 شب به محل مورد نظر رسیده ، مستقر شده  و استراحت نمودند.

صبح روز بعد ساعت 6 صبح به طرف دهانه غار حرکت کرده در ساعت 8 به محل مورد نظر رسیدند ، با شناخت قبلی وارد غار شده و با پشت سر گذاشتن مسافتی حدود 300 متر به تالار های بلند و راهرو های زیبا که متشکل  از گل سنگ های آهکی، نمکی ، و قندیل های زیبا  بود  رسیدند پس از عکس برداری به راه خود ادامه دادند ،به دلیل باریک بودن بعضی از قسمت ها  در راهروها گاهی اوقات نیاز به نشسته راه رفتن ، گاهی یک طرفه شدن و حتی در بعضی از نقاط به سینه خیز رفتن بود.

در طی مسیر نیز در بعضی جاها فرود و صعود های چند متری صورت میگرفت . البته مسیر همچنان ادامه داشت ولی به دلیل کمبود وقت  اعضاء تیم مجبور به بازگشت شدند تا در مراحل بعدی ادامه مسیر را طی کنند.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام