گشایش تنگ سیوند در تاریخ ۱۸ و ۱۹ فروردین ۱۴۰۱

بسمه تعالی

طبق برنامه از پیش تعیین شده تعداد ۹ نفر از اعضاء باشگاه طبیعت دوست جهت گشایش تنگ سیوند واقع در استان فارس جاده شیراز – اصفهان، عازم روستای سیوند شدند، پس از رسیدن به محل شب مانی هماهنگی های لازم جهت حمل لوازم فنی صورت گرفت و یکی از دوستان به عنوان پشتیبان در منطقه و ۸ نفر جهت اجرای برنامه آماده بودند.


شب را به خوبی استراحت کردیم.
روز جمعه ۱۴۰۱/۱/۱۹ ساعت ۵ صبح اولین گروه ۴ نفره با خودروی سواری به ابتدای مسیر کوهپیمایی انتقال داده شد و گروه دوم پس از ۱۵ دقیقه به محل رسیدند.
ساعت ۵:۴۵ تیم کار خود را شروع کرد و گرده سنگی با شیب ۳۵ تا ۴۰ درجه که قبلا شناسایی گردیده بود را پشت سر گذاشتند.


هوای بهاری ، پوشش جنگلی و غنی منطقه ، درختان بنه ، بادام کوهی، زالزالک و … زیبایی خاصی به مسیر مان بخشیده بود و لذت برنامه را دو چندان می کرد .
در ساعت ۷:۴۵ به ابتدای مسیر آبریز منطقه و اولین فرود دره رسیدیم ، پس از صرف صبحانه و آماده سازی تجهیزات فنی ، ساعت ۸:۳۰ اولین کارگاه فرود زده شد و فرود اول انجام گردید.


کل طول دره حدود ۸۰۰ متر و اختلاف ارتفاع حدود ۳۰۰ متر برآورد گردید ، لازم به ذکر است در ۷۰ متر آخر اختلاف ارتفاعی برابر با ۱۵۰ متر تخمین زده شد .


در این دره ۱۰ فرود به ارتفاع ۷ متر ، ۱۰ متر ، ۱۲، ۳۵ ، ۲۰ ، ۱۰ ،۹، ۱۵ و ۸۰ ( با ریبلی ۵۰ متر فرود معلق ) وجود دارد ، که با توجه به شرایط و کارشناسی انجام شده سعی در ایجاد کارگاههایی ایمن گردید . با توجه به اینکه این برنامه گشایش دره بوده ، ایمن سازی مسیرهای فرود در دستور کار قرار گرفته است .

 

تا ساعت ۱۴ تمامی کارگاهها نصب گردید و نفر اول، آخرین فرود را که به صورت معلق و طول ۵۰ متر بود طی و مسیر فنی را به اتمام رساند، ما بقی اعضاء تا ساعت ۱۵ فرود خود را انجام دادند و مسیر بازگشت به سمت جاده را در پیش گرفتند .

پس از رسیدن به ابتدای مسیر با خودرو به سمت محل شب مانی حرکت کردیم . پس از صرف ناهار و آمارگیری تجهیزات، این برنامه به پایان رسید.

 

اعضاء شرکت کننده :
۱- هادی آسیابانی ( سرپرست )
۲- ابوذر آسیابانی( مسوول فنی )
۳- سعید درودی
۴- محمد جواد سپهری
۵- آرین شیرازی
۶- هادی هاشمی
۷- علیرضا عرب زاده
۸- بهرام خیراندیش
۹- محمد صادق آسیابانی( پشتیبان تیم در محل کمپ )

با تشکر از زحمات و همکاری جناب اقای بهرام خیراندیش .

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام