عرضه رایگان کتاب راهنمای صعود قله های ایران اثر زنده یاد فریدون اسماعیل زاده

و بالاخره در سال روز نبود فریدون اسماعیل زاده (16 آبان ماه 84) کتاب او چاپ و آماده توزیع گردید تاخیر هفت ساله انتشار آن را به مانند همه چیز در عدم مسئولیت پذیری، بوروکراسی اداری و رخوت شرقی همه ما باید گذاشت. ما که دیر اقدام کردیم، ارشاد که دیر مجوز نشر داد و کسانی که دیر دست به جیب شدند.

در این کتاب هیچگونه ویرایش و بازنویسی از طرف انجمن کوه نوردان ایران، باشگاه آرش و دوستان فریدون انجام نگرفته و مطالب کتاب عیناً همان است که در زمان حیات فریدون و با کمک نشر نی (جعفر همایی) آماده چاپ شده بود که فریدون نماند و نشر نی در چنبره مسائلی دیگر.

خوب بود که این کتاب همراه با عکس های مرتبط با موضوع (بیش از 600 عکس) چاپ می شد اما بعلت هزینه فوقالعاده گران جهت چاپ عکس رنگی در متن کتاب (ضمن اینکه کیفیت عکس ها نیز بعلت نقائص دوربین پائین بود) صرفنظر گردید. بنابراین عکس های اسماعیل زاده بصورت CD همراه با کتاب توزیع می گردد.

باید توجه داشت که هدف اسماعیل زاده از گردآوری این گزارشات و چاپ آن بصورت کتاب و همان طور که از نام آن بر می آید دادن اطلاعات لازم برای صعود قله های عمدتاً بیش از 3500 متر ایران بوده. پس این کتاب و رنجی که برای تهیه مطالب آن متحمل شد برای خاک خوردن در قفسه کتابخانه های شخصی نیست و بهتر است همه ما به ایده و عقاید او احترام گذاشته و کتاب را بصورت چرخشی برای اجرای برنامه های کوه نوردی در اختیار کوه نوردان قرار دهیم.

این کتاب برای خرید و فروش نیست و هیچگونه وجهی بایت توزیع این کتاب از هیچ کس  دریافت نمی شود و هزینه چاپ و توزیع آن بوسیلۀ انجمن کوه نوردان ایران و تعدادی از دوستان زنده یاد فریدون اسماعیل زاده از سراسر ایران پرداخت می شود.

از عموم تشکل های کوه نوردی در سراسر ایران تقاضا می شود آدرس دقیق خود (جهت ارسال پستی) یا نحوه دریافت کتاب را- از طریق ایمیل و با ذکر یک شماره تلفن جهت تماس به اینجانب اطلاع دهند.

لیستی از دوستان، استادان، کوه نوردان آزاد و مکان های خاص بوسیله خود فریدون و دوستان او تهیه شده که کتاب به آنها نیز تقدیم می شود. اگر عزیزی از قلم افتاده لطف کرده و به من اطلاع دهد.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام