نشست ماهیانه کارگروه حفظ محیط زیست کوهستان هیئت کوهنوردی استان فارس در محل سالن کنفرانس هیئت کوهنوردی استان فارس در تاریخ بیست و سوم خرداد ماه.

در این نشست که با حضور نمایندگان باشگاه ها و نماینده بانوان و نماینده جامعه سنگنوردی انجام شد موارد زیر بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

1- بررسی مشکلات مربیان استان در خصوص سایت تمرینی آموزشی پشت مله، به جهت نبوده سایه مناسب جهت آموزش کارآموزان. شرح اقدامات: مطابق با بررسی های انجام شده، درختان بومی و مطابق با اقلیم منطقه شامل درختان کهکم بادام، ارژن، انجیر، بنه، بلوط شناسایی و مورد توافق قرار گرفت که در اواخر پاییز به تعداد مناسب خریداری و در منطقه مورد نظر کاشته شود.

2 -بررسی نحوه ورود به ساختار آموزش و پرورش در خصوص آموزش محیط زیست به کودکان. شرح اقدامات: با هماهنگی با خانم نیک نام نماینده جامعه کوه نوردان فرهنگی استان فارس، قرار به تنظیم یک توافق نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان و تنظیم یک طرح آموزشی در پایه های مختلف نظام آموزشی جهت آموزش حفظ محیط زیست در مدارس و همچنین حضور مربیان کوهنوردی و محیط زیست در اردوهای دانش آموزی، مصوب گردید.

3- اموزش مربیان و مدرسان حفظ محیط زیست کوهستان. شرح اقدامات: بررسی و اقدام جهت برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با محیط زیست کوهستان تا رسیدن به سطح مدرسی و مربیگری

۴- تنظیم تقویم زیست محیطی شش ماهه دوم سال جاری به شرح زیر:

چهارشنبه سیزدهم مهر به مناسبت روز جهانی زیستگاه وبینار با موضوع زیستگاه و ذخایر ژنتیک زیست بوم ایران

جمعه پانزدهم مهر به مناسبت هفته جهانی حیات وحش. حضور افراد عاشق طبیعت و حیوانات در منطقه پارک ملی بمو و مشاهده حیات وحش در منطقه، در کنار توضیحات کارشناسان مربوطه

دوم آبان ماه به مناسبت روز جهانی جلوگیری از تغییرات اقلیمی، ابلاغ جزوات آموزشی مرتبط با موضوع فوق به باشگاه های استان و آموزش آن توسط مسئولان محیط زیست باشگاه به اعضا.

پانزدهم آبان به مناسبت روز جهانی جلوگیری از تخریب محیط زیست، ابلاغ جزوات آموزشی مرتبط با موضوع فوق به باشگاه های استان و آموزش آن توسط مسئولان محیط زیست باشگاه به اعضا.

بیست و هفتم آبان، درختکاری در سایت آموزش پشت مله با حضور کلیه کوهنوردان و باشگاه‌ها و نامگذاری و واگذاری مسیولیت نگهداری هر درخت به باشگاه های شیراز

چهاردهم آذر ماه به مناسبت روز جهانی خاک، ابلاغ جزوات آموزشی با موضوع فوق و فرسایش خاک به باشگاه ها و آموزش آن توسط مسئولان محیط زیست آن باشگاه به اعضا.

جمعه هجدم آذر به مناسبت روز جهانی کوهستان، برای اولین بار به پیشنهاد هیئت کوهنوردی فارس. نمایشگاه توانمندی‌های باشگاه های استان و معرفی رشته های زیرمجموعه فدراسیون کوهنوردی در مکان پارک کوهستانی که تخریب محیط زیستی صورت نگیرد

جمعه سی دیماه به مناسبت روز هوای پاک، پاکسازی دامنه کوه دراک با حضور کلیه کوهنوردان و خانوادهایشان و عاشقان طبیعت

همراه با پوشش خبری

(نوزدهم اسفند ماه به مناسب هفته روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، درختکاری و بذرپاشی)
profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام