گزارش برنامه خانوادگی بازدید از سواحل غرب تا شرق استان هرمزگان و جزیره شیدور و تالاب بین المللی خورآذینی

 

گزارش برنامه پیمایش خانوادگی غرب تا شرق استان هرمزگان

مشخصات محل اجرای برنامه : استان هرمزگان

تاریخ اجرای برنامه :  14 تا 17 آذر 1396

مدت زمان اجرای برنامه:  4 روز

نوع برنامه :  گل گشتی و خانوادگی

نوع راه اصلی:  آسفالت

نوع راه فرعی :  آسفالت و راه آبی تا جزیره شیدور

وسیله حمل و نقل : یک دستگاه اتوبوس

وضعیت آنتن دهی موبایل : در تمام مسیر دارای آنتن دهی

ابزار مورد نیاز:  چادر  و کیسه خواب و لوازم شخصی

هزینه ی برنامه: 280000 تومان ( 8 وعده غذایی و 3 میان وعده  و مجوزهای محیط زیست  و  کرایه ی اتوبوس  وهزینه 5 مرتبه  قایق موتوری )

سرپرستان برنامه: آقای فرهاد آزادی ( آقایان ) و خانم نازی یگانه جو ( بانوان )

مسئولان فنی برنامه:  آقای اصغر اکبری فرد

تعداد اعضای شرکت کننده :  45 نفر

عکاس برنامه: آقایان کوروش بهروزی و فرهاد آزادی و امین سیفی

گزارشگر برنامه: امین سیفی

شرح گزارش برنامه :

روز سه شنبه 14 آذرماه راس ساعت 4:15 بعد از ظهر اتوبوس از سر قدوسی با 45 نفر از اعضا شیراز به مقصد بندر بارسیان ترک کرد.  به منظور زودتر رسیدن به مقصد و توقف کمتر همنوردان شام را درون اتوبوس صرف کردند.

ساعت 23:15 به بندر گاوبندی یا همان بندربارسیان رسیدیم و به سمت محل اسکان که در آلاچیق های کنار ساحل بود حرکت کردیم و ساعت 24 به محل شب مانی هماهنگ شده  رسیدیم. برخی اعضا شروع به چادر زدن کردند و برخی نیز به دلیل هوای مطبوع و همچنین امنیت بالای محل اسکان  در خارج از چادر به استراحت برداختند.

صبح روز بعد راس ساعت 7:30 همه ی افراد بیدار و آماده ی صرف صبحانه شدند بعد از صرف صبحانه افراد تا ساعت 11 زمان خوبی برای گشت ساحلی داشتند. ساعت 11:30 اتوبوس به سمت بندر مقام حرکت کرد و ساعت 12:45 به بندر مقام رسید. از آنجا با قایق های موتوری هماهنگ شده بود و حدود 45 دقیقه تا جزیره ی شیدور راه آبی داشتیم. حدود ساعت 14 به جزیره شیدور رسیدیم و تا ساعت 14:20 افراد ناهار را صرف کردند و آماده ی گشت در جزیره ی بکر و خالی از سکنه ی شیدور شدند.

بعد از دقایقی گشت در جزیره ساعت 15:30 به یک محل خوب برای شنا و استراحت رسیدیم و افراد تا ساعت 17 به استراحت و آب تنی در آب های نیلگون خلیج فارس برداختند.

ساعت 17:15 همه افراد سوار بر قایق به سمت جزیره لاوان حرکت کردند و بعد از گرفتن چند عکس یادگاری در جزیره لاوان به سمت بندر مقام حرکت کردند و ساعت 18:15 به بندر مقام رسیدند.

همگی سوار بر اتوبوس شده و به سمت بندر لنگه و بندر کنگ حرکت کردیم. ساعت 20:30 به بندرکنگ رسیدیم و به گشت و گذاردر بندر و دیدن مراسم عروسی  سنتی بندر  و هم چنین بازدید از هتل بوم گردی بندر کنگ و موزه ی تجهیزات دریایی  برداختند.

ساعت 23 بعذ از بازدید از بندر به سمت رستوران برای شام حرکت کردند و تا ساعت 24 زمان را در آنجا توقف داشتند و همگی بعد از صرف شام یه سمت بندر سیریک حرکت کردیم .

افراد شب را در اتوبوس گذراندند و ساعت 7:45 به بندر سیریک رسیدیم. با هماهنگی های انجام شده ی سربرست به سمت تالاب بین المللی خورآذینی حرکت کردیم و  تالاب خور آذینی یک تالاب بین المللی بسیار بکر  در شرق هرمزگان است که زیستگاه برندگان دریایی و مهاجر از جمله کاکایی و حواصیل و آبچیلیک است و هم چنین این تالاب دارای جنگل های حرا و مانگرو است و به دریای عمان راه دارد.

ساعت 8:50  با تمام وسایل لازم جهت شب مانی سوار بر قایق روی این تالاب زیبا شروع به حرکت کردیم و ساعت 9:40 به یک جزیره کوچک زیبا روی این تالاب رسیدیم.

این جزیره بسیار کوچک  از یک طرف به تالاب و از طرف دیگر به دریای عمان راه دارد و بر طبق هماهنگی های انجام شده قرار براین بود که شب مانی در این محل انجام شود.

همه افراد از قایق ها بیاده شدند و در کنار تالاب به صرف صبحانه برداختند و بعد از صرف صبحانه به سمت آن طرف جزیره و محل شب مانی کنار دریای عمان حرکت کردند. همه ی افراد در کنار دریای عمان اقدام  به بربایی چادرها کردند و بعد از آن به گشت و گذار در ساحل زیبای جزیره برداختند.

.  ساعت 14 همگی به صرف ناهار گرم و محلی برداختند و ساعت 15:30 بر طبق قرار قبلی افراد  به سمت قایق ها به منظور بازدید کامل از تالاب روانه شدند حدود دو ساعت بازدید از تالاب صورت گرفت و ساعت 17:30 حین غروب آفتاب به محل شب مانی رسیدیم و غروب زیبای ساحل عمان همه را شگفت زده کرد.

بعد از دیدن این غروب زیبا افراد بعد از بربایی آتش گرد یکدیگر امدند و شب مانی در این منطقه بکر آغاز شد و شروع به کباب کردن ماهی های تازه روی این آتش کردند و ساعت 20:30 بعد از رسیدن شام ازبندر سیریک همه افراد گرد یک سفره جمع آمدند و به صرف شام و ماهی کبابی  برداختند.

صبح روز بعد ساعت 7 همه افراد بیدار بودند و کم کم شروع به جمع آوری چادرهای خود کردند. ساعت 8:30  همه سوار بر قایق به سمت بندر سیریک حرکت کردند و ساعت 9:30 همه سوار بر اتوبوس شدند و به سمت خانه محلی برای صرق صبحانه حرکت کردند.

ساعت 10:30 بعد از صرف صبحانه مفصل افراد سوار بر اتوبوس شدند تا به سمت بازار میشی حرکت کنند. ساعت 11 به بازار میشی رسیدیم و تا ساعت 13 به گشت و گذار در بازار برداختیم.

بعد از بازدید از بازار به سمت شیراز حرکت کردیم و حدود ساعت 15:30 ناهار آخر این سفر را صرف کردیم و حرکت را ادامه دادیم .

ساعت 1:45 بامداد همه ی افراد  بعد از 105 ساعت کنار هم بودن و رقم زدن خاطرات خوش صحیح و سالم به شیراز رسیدند.

.

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام