گزارش صعود قله آرارات در کشور ترکیه

صعود كنندگان :سودابه محمدي ، مريم سعادت  و مهناز ذهبي در مرداد ٩٨به منظور كسب تجربه هاي بيشتر، صعود برون مرزي خود را بر روي قله آرارات انجام دادند.

آرارات بلندترين كوه كشور تركيه به ارتفاع ٥١٦٠كه در مرز مشترك ايران ،تركيه و ارمنستان قرار دارد .يك اتشفشان خاموش است و در طول سال پوشيده از برف و يخ است ،بهترين جبهه جهت صعود جبهه جنوبي است كه داراي چمنزارهاي غني و نهرهاي خروشان است .ارارات در زبان تركي به معناي اگري داغي است .

شرح گزارش
با هماهنگی های انجام شده از تبريز به گروه صائدان تبريز ملحق شدیم و به سمت مرز بازرگان حركت كرديم  از آنجا به شهر مرزي دغو بايزيد رفتیم  و در هتل آرارات استراحت كردیم.
صبح روز ۲۲ مرداد ماه به سمت کوه ارارات حركت كرده و ساعت ١٠صبح  به دامنه ارارات رسيديم و به سمت كمپ حركت كرديم  پس از ٥ساعت پيمايش ساعت ٣بعد ظهر به محل كمپ ١در ارتفاع ٣٢٠٠متري رسيديم مسير داراي شيب ملايم بوده و پناهگاهي وجود نداشت ، چادر ها را برپا كرده و استراحت كرديم .
صبح روز بعد ساعت ٨صبح به سمت كمپ ٢در ارتفاع ٤٢٠٠متري حركت كرديم ،شيب مسير بيشتر بود و در اين مسير ارامتر حرکت می کردیم البته براي حمل بار از اسب هم ميتوان استفاده كرد .بعد از ٤ساعت كوهنوردي ساعت ١١به كمپ ٢رسيديم و ساعت ١شب به سمت قله حركت كرديم هوا بسيار عالي و مناسب براي صعودي لذت بخش بود ،
هنگامي كه به يخچال رسيديم كرامپون ها را بسته و پس از ١٠ساعت پيمايش ساعت ٦.٣٠صبح در هوايي بسيار عالي در ٢٤مرداد به قله رسيديم و پس از گرفتن عكس ها به سمت كمپ ١و ٢حركت كرديم وبا سرعتي بسيار خوب در ساعت ٥عصر به سمت كمپ اول رسيده و به سمت هتل حركت كرديم و اين گونه اين صعود زيبا به پايان رسيد

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام