گزارش برنامه پیمایش تنگ گمبیل مهرماه 1398

پنجشنبه 98/7/4 ساعت 14:30 از شیراز به سمت شهرستان سپیدان حرکت کردیم.

مسئول فنی برنامه جناب آقای هاشم انتظاری توضیحات و آموزش های لازم را برای همنوردان در نظر گرفتند و اعضای شرکت کننده در برنامه که شامل اعضا باشگاه طبیعت دوست و تعدادی مهمان بودند باهم آشنا شدند. 15 کیلومتر بعداز سپیدان بطرف پیست پولاد کف از مینی بوس پیاده شده و پیمایش را از ساعت 17 شروع کردیم. مسافت 7 کیلومتری را به مدت 3
ساعت بطرف ابتدای تنگه طی نموده و ساعت 20 محلی را برای شب مانی نزدیک چشمه در نظر گرفتیم.
بیدارباش صبح روز جمعه 98/7/5 ساعت 6 و شروع پیمایش ساعت 7 صبح بود. ساعت 8:30 به ابتدای تنگه رسیدیم و 45 دقیقه برای صرف صبحانه کنار رودخانه در چشم اندازی بسیار زیبا در نظر گرفته شد.
پیمایش را در مسیر رودخانه ادامه داده و ساعت 14 به چشمه با منظره ای  بسیار چشم نواز که در فاصله دو ساعت و نیمی خروجی تنگه قرار داشت رسیدیم و یک ساعت برای صرف ناهار و تجدید قوا توقف کردیم.
ساعت 15:15 مسیر پیمایش را که گاهی از یک طرف به طرف دیگر رودخانه عبور میکردیم، را ادامه دادیم تا ساعت 18 که به روستای بهشت مکان رسیدیم.
پیمایش روز دوم 10 کیلومتر بود که در حدود 9 ساعت طی شد.
جدا از زمانهای در نظر گرفته شده برای صبحانه و ناهار، بطور متوسط هر یک ساعت 5 دقیقه برای استراحت همنوردان در نظر گرفته میشد.

لازم به ذکر است جدا از چشمه هایی که ممکن است در طول مسیر باشد در پیمایش روز اول یک چشمه زیر دامنه قله رنج و دو چشمه قبل از ورود به تنگه قرار داشت که نیاز به حمل آب زیادی نبود.

مناظر طبیعی بسیار زیبا رودخانه پرآب و زلال، سایه خنک درختان انبوه طراوت هوای لطیف پاییزی و حضور گرم و همکاری همه شرکت کنندگان خاطرات بسیار خوبی را به یادگار گذاشت.

با سپاسگزاری از خداوند و
تشکر ویژه از زحمات و  آموزش های ارزنده مسئول فنی برنامه و مربی مهربان، جناب آقای هاشم انتظاری برای  هماهنگی های لازم قبل و در حین برنامه و
همکاری و همدلی شرکت کنندگان برنامه .

تعداد شرکت کنندگان 15 نفر

مسئول فنی: آقای هاشم انتظاری

سرقدم: آقای علی بیات پور

عقب دار: آقای مهران صفاییان

مسئول فنی بانوان: خانم فهیمه دهقانی

سرپرست برنامه و تنظیم کننده گزارش: لیلا رضوانی

 


profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام