اظهارات صریح و قابل توجه «محمد نصیری» مربی کوه‌نوردی و هیمالیانورد؛ در مورد «کوه‌نوردی» در شرایط شیوع ویروس «کرونا»

توجه شما را به اظهارات صریح و قابل توجه «محمد نصیری» مربی کوه‌نوردی و هیمالیانورد؛ در مورد «کوه‌نوردی» در شرایط شیوع ویروس «کرونا» در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در برنامه «کوه‌گشت» جلب می نماییم.لطفا برای حفظ سلامت و ایمنی خود موارد مهم مطرح شده را رعایت نمایید.

🔺شاید یک ورزشکار به دلیل شرایط سنی، توان و ایمنی بالای بدنی، آثار «کرونا» را نداشته باشد، اما به صورت نهفته، ناقل آن باشد!

🔺«ورزشکارِ ناقل» می‌تواند افرادی که توان کمتری دارند را مبتلا و با مشکل جدی مواجه کند!

🔺بنا بر مشاوره‌های پزشکی، احتمال تأثیر این ویروس علاوه بر «ریه»، بر «عضله قلب» نیز دلالت دارد!

🔺 فعالیت سنگین بدنی با بالابردن ضربان قلب و گردش خون، می‌تواند به انتقال ویروس به قلب ورزشکاران مؤثر باشد! … چه فعالیت جمعی باشد، چه انفرادی!

🔺وقتی فعالیت شدید ورزشی چه گروهی و چه فردی داریم، ذخیره‌های سلولی را استفاده می‌کنیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب، در مقطعی عمدتاً و طبعاً دچار ضعف بدنی و خستگی می‌شویم…«کرونا» در کمین چنین وضعیتی و آسیب‌پذیری ماست!

🔺کوه‌نوردیِ انفرادی، مغایر با اصول اولیه و مهم آموزشی است! … اگر «کرونا» تهدید نکند، کوه‌نوردی انفرادی می‌تواند تهدید کند، مخصوصاً در این ایام که شرایط جوی کوهستان هنوز زمستانی‌ست!

🔺مسئولیت تک تک ما در مورد «کرونا»؛ هم «فردی» و هم «اجتماعی» است … چه در قالب یک باشگاه رسمی و چه در گروه‌های غیررسمی … اگر با هر توجیهی مغایر با «پویش جهانی ضدکرونا» عمل کنیم، هر دو مسئولیت را نقض کرده‌ایم!

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام