گزارش علم كوه و جستجو و نجات جواد رحيميان قسمت2

گزارش تیم امداد و جستجو

عصر روز پنچ شنبه   98/11/10  کم کم نگرانی بین تعدادی از کوهنوردان شیراز و درنهایت مسئولین هیأت استان بوجود آمد.

صبح روز جمعه یکی از دوستان طی تماسی که با خانواده رحیمیان برقرار کرد کمی از نگرانی ها را کم کرد ولی عصر جمعه خبر رسیدن جواد اسمی و تأخیر جواد رحیمیان به شیراز رسید.

هیأت استان به سرعت وارد عمل شد و آقای مهندس ایزدی جلسه ای در این مورد تشکیل داده و نسبت به اعزام تیمی از شیراز شروع به فراهم کردن مقدمات اولیه کار شدند، جمعه ساعت 11 شب تیمی 10 نفره تشکیل شد و آماده اعزام به منطقه شدند.

به دلیل بُعد مسافت تصمیم به اعزام تیم با پرواز گرفته شده بود و نزدیک ترین تایم پرواز که امکان تهیه بلیط در آن وجود داشت ساعت 12 ظهر روز شنبه   98/11/12  بود

تیم اعزامی به سرپرستی آقای نصرالله کشاورز رأس ساعت 11 در فرودگاه شیراز آماده بودند

اعضای تیم:1-نصرالله کشاورز 2-اکبر ابراهمی 3- عباس سعادت 4- یحیی سخندانی 5-مصطفی رجبی 6- آرمان شهپری 7-جواد محمدی 8-غلامرضا علیپور 9-حیدر عباسی 10- میلاد کشاورزی

تیم ساعت 14:30 در خروجی ترمینال فرودگاه مهرآباد تهران با دو دستگاه ون به سمت کرج حرکت کردند به علت خرابی هوا وسیله مستقیم برای کلاردشت وجود نداشت بعد از 3 ساعت انتظار و تماس ها و پیگیری های فراوان در ابتدای جاده چالوس در هوایی سرد و بارانی بالاخره مینی بوسی برای کلاردشت حاضر به بردن تیم شد در طول مسیر کاملا بارش بود  ساعت 11 شب به قرارگاه رودبارک رسیدیم اولین جلسه جهت هماهنگی و تقسیم وظایف همان موقع تشکیل شد.

جواد اسمی همچنان در قرارگاه ونداربن مستقر بود صبح روز یکشنبه با دستور سرپرست همه ی بچه ها ی تیم آماده برای انجام عملیات بودند ولی مشکل وضعیت آب و هوا و شرایط منطقه اجازه هیچ کاری را به تیم نمی داد در میانه روز با باز شدن هوا و ایجاد شرایط تقریبی، یک پرواز مستقیم از تهران بر روی منطقه علم کوه انجام شد ولی به دلیل نداشتن دید کافی و وجود باد شدید عملا کاری از پیش برده نشد.

 جواد اسمی از ونداربن به قرارگاه رودبارک منتقل شد و یک سری جلسه بین سرپرست تیم و او به منظور کسب اطلاعات بیشتر انجام شد و کل اظهارات وی ثبت گردید.

جواد اسمی شرایط روحی  و جسمی مناسبی نداشت، عصر روز یکشنبه او را برای معاینات اولیه به بیمارستانی در کلاردشت بردند و سپس به قرارگاه برگشت داده شد.

با بررسی وضعیت آب و هوا و عِلم به اینکه روز دوشنبه هوای خوبی درپیش داریم پس از برگزاری جلسه بین تیم امداد شیراز و مسوولین هلال احمر کلاردشت ،هماهنگی ها برای پرواز بیشتربا امکان  دیدِ هوایی خوب و تصویربرداری مناسب انجام شد و تمام تیم نیزآماده عملیات در روز دوشنبه شدند.

دوشنبه صبح همه اعضای تیم برای انجام عمیات در زمین فوتبال کلاردشت (محل مناسب جهت فرود بالگرد ) حاضر بودند پرواز اول مستقیم از تهران به روی منطقه انجام شد پرواز دوم 1 نفر از اعضای تیم امداد را می توانست با خود به همراه ببرد و امکان بردن بیش از یک نفر وجود نداشت (یکی از خدمه پرواز خود را پیاده کرد) سرپرست با تجربه تیم برای پرواز دوم و گشت روی منطقه اعزام شد و همزمان با برگشت پرواز دوم خانواده رحیمیان نیز در محل حاضر شدند شرایط کاملا تحت تاثیر حضور آنها قرار گرفت ، ولی متاسفانه بازهم چیزی پیدا نشد.

 تعداد زیادی عکس هوایی گرفته شد یک ساعت در بالگرد عکس ها مورد بررسی قرار گرفت و بعد از اینکه نتیجه ای حاصل نشد کل تیم به قرارگاه منتقل شد و از انجا که با وجود باد، امکان پرواز در بعد از ظهر وجود نداشت کلیه اعضا به نوبت با امکانات موجود در قرارگاه ساعتهای زیادی به بررسی عکس های موجود پرداختند و بعد از انتخاب تعدادی عکس مشکوک بررسی های دقیق تر بر روی عکس ها انجام شد.

حتی چند عکس نیز جهت بررسی به مرکز هلال احمر تهران ارسال شد که بعد از آنالیز آن ها با دستگاه مشخص شد که نتیجه ای در بر ندارد

 

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام