گزارش برنامه برم فیروز 1399/3/2

کوه برم فیروز یکی از کوه های رشته کوه زاگرس و به ارتفاع ۳۷۲۰ متر می باشد . این کوه در ۹۰ کیلومتری شمال غرب شیراز و با نام اصلی ریز بلند قرار دارد. به دلیل وجود دریاچه برم فیروز در بین کوهنوردان به این نام مشهور شده است.

۶ صبح روز ۹۹/۳/۲،تعداد ۲۴ نفر (۱۳نفر بانوان و ۱۱نفر آقایان) از اعضای باشگاه به سرپرستی خانم مریم سعادت و آقای علی غلامزاده و مربی تیم آقای مصطفی رجبی با وسیله شخصی به سمت سپیدان حرکت کردیم . ساعت ۸ صبح صعود به سرقدمی آقای کمالی نیا آغاز شد .
پس از طی حدود نیم ساعت به چشمه رسیدیم که همنوردان آب خنکی نوش جان کردند و مسیر را ادامه دادیم .
ساعت ۹:۴۵ به دریاچه برم فیروز رسیدیم ، زیبایی دریاچه و زمین سرسبز اطرافش که با نگین زرد گلها آرایش شده بود همه را به وجد آورده بود.
تعدادی از همراهان در کنار جناب آقای کمالی نیا به گشت و گذار در اطراف دریاچه پرداختند و ۱۷ تن دیگر پس از صرف صبحانه در ساعت ۱۰:۴۵به سمت قله حرکت کردند. در طول مسیر از آموزش های نحوه گام برداری ،اهمیت تنفس،تغذیه در کوهستان توسط جناب آقای رجبی بهره بردیم .
هوای مسیر با وزش بادی ملایم بسیار دلپذیر شده بود.
ساعت ۱۲:۱۵قله را صعود کردیم ‌و پس از گرفتن عکس یادگاری و لذت بردن از تماشای طبیعت زیبای اطراف آن ،در صفی منظم به سمت دریاچه فرود آمدیم . یک ساعت و نیم را در کنار دریاچه به صرف ناهار و ثبت زیباییها اختصاص دادیم و سپس مسیر برگشت را در پیش گرفتیم
ساعت ۱۷:۳۰به محل سوار شدن ماشین ها رسیده و ساعت ۱۹ همگی در سلامت کامل به شیراز رسیدیم.

سپاس فراوان از سرپرستان برنامه ،مربی محترم باشگاه آقای رجبی و پیشکسوت عزیز آقای کمالی نیا و حضور پرنشاط همه عزیزان

گزارش از : خانم سارا فخار

برای دیدن ادامه عکسهای این برنامه به پیج باشگاه به آدرس tabiat.doost@ مراجعه فرمایید.

 

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام