گزارش صعود قله قلات بزی

 صعود قله قلات بزی
30 و 31 مرداد ماه 1399

 

  • قله قلات بزی با ارتفاع 4150 متر از سری قله های خط الراس غربی دنا در مجاورت با روستایی به نام ماندگان قرار دارد .
  • این قله که در واقع در ظلع شمالی خط الراس قرار دارد بین قله فردای قیامت و قله فنی پوتک در احاطه دیواره ای عظیم ثبت شده .

پیرو برنامه ریزی که انجام شده بود با 12 نفر از اعضای باشگاه در روز پنج شنبه 30 مرداد ماه ساعت 6 صبح از شیراز حرکت کردیم.
حدود ساعت 11 صبح به روستای علی آباد رسیدیم و از آنجا با یک دستگاه نیسان که از قبل هماهنگ شده بود از کوچه باغها گذر کردیم و به منطقه مورد نظر رسیدیم
بعد از حدود یک ساعت نیسان سواری ،ساعت 12:30 به ابتدای تنگ رود قر رسیدیم.
پیمایش را با چند بار گذر عرضی از رودخانه و عبور از آبشارهای زیبا با دست به سنگ شدن ( با توجه به حجم و سردی آب ) ادامه دادیم تا در ساعت 17 بعدازظهر قبل از چشمه آب اسپید کمپ را برپا کردیم.
لازم به ذکر است به دلیل حضور تیم های دیگر در منطقه، و اینکه عبور از رودخانه همزمان با دیگر تیم ها امکان پذیر نبود و همچنین محل شب مانی مورد نظر توسط تیم های دیگر گرفته شده بود بنابراین تصمیم بر این شد که محل شب مانی را زودتر از آنچه که قرارمان بود بر پا کنیم.
حرکت به سمت قله در روز جمعه 31 مرداد ماه ساعت 6 صبح شروع شد.
ابتدا در یک شیب ملایم به راه افتادیم و بعد از عبور از یک شیب تند، حدود ساعت 11 صبح روی قله بودیم.
بعد از گرفتن عکس به سمت محل شب مانی حرکت کردیم با توجه به اینکه باید از مسیر شن اسکی و مسیرهایی که باید احتیاط بیشتری جهت فرود در نظر گرفته میشد؛ حرکت تیم به صورت کندتر انجام شد و حدود ساعت 15 به محل شب مانی رسیدیم.
بعد از جمع کردن کمپ و وسایل به سمت رودخانه حرکت کردیم ،به دلیل اینکه تیم های دیگر در مسیر رودخانه در حال عبور بودند مجبور شدیم مقداری صبر کنیم که بالاخره بعد از عبور از رودخانه و مسیرهای دست به سنگ حدود ساعت 8:30 عصر سوار نیسان شدیم و دوباره بعد از یک ساعت نیسان سواری به روستای علی آباد رسیدیم.
پس از جمع آوری وسایل به سمت شیراز حرکت کردیم و در ساعت 2 صبح به شیراز رسیدیم.

سرپرست برنامه :  سرکار خانم مریم سعادت
راهنمای تیم : جناب آقای احسان فهندژ سعدی

“جهت دیدن عکس های بیشتر به پیج باشگاه در اینستاگرام به آدرس tabiat.doost@ مراجعه نمایید”

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام