گزارش صعود خط الراس مرکزی دنا 1399/7/11

گزارش یک روزه صعود خط الراس مرکزی دنا در قالب ۵ تیم صعود کننده در تاریخ ۱۷ مهر ۹9

 

برنامه صعود خط الراس مرکزی دنا به پیشنهاد جناب آقای احسان فهندژ درباشگاه مطرح گردید و پس از مشورت با کمیته فنی ، در قالب ۵ گروه تصمیم بر انجام صعود گرفته شد .
روز پنج شنبه مورخ 17 مهرماه 1399 ساعت 13:30 از شیراز با یک واحد مینی بوس و تعداد 17نفر از همنوردان به سرپرستی آقای احسان فهندژ به سمت سی سخت و گردنه بیژن حرکت کردیم .
در ساعت 18 به محل شب مانی مورد نظر رسیده و در آنجا چادرها را برپا‌کردیم ، هوای سرد و وزش باد شدیدی داشتیم پس از استراحت کوتاهی در ساعت 3:30 بیدار و جهت صعود آماده شدیم
در ساعت 4 به سمت گردنه سیچونی به راه افتادیم .
در ابتدای برنامه نکات ایمنی ، روشن بودن گوشی تلفن همراه و … توضیح داده شده بود
همچنین با توجه به زمان و تاریکی هوا ، صعود ها باید تا ساعت ۱۳ به اتمام‌میرسید در غیر اینصورت باید از ادامه مسیر منصرف و مسیر بازگشت را در پیش می گرفتیم .
تیم (اول ) مربوط به صعود قلل بَردآتش،سیچونی،حوض دال از همان گردنه اصلی به سرپرستی جناب آقای رجبی ( و همراهی مرضیه دوست فاطمه و احمد بخشی) جدا شدند و مسیر خود را در پیش گرفتند .
تیم ما ساعت 4:30 به سرقدمی جناب آقای فهندژ با آهنگی آهسته و پیوسته حرکت را آغاز کردند .
در ابتدای صعود در هوای سرد و تاریک گام بر میداشتیم
ساعت 7:15 به پناهنگاه حوض دال رسیدیم، صبحانه را صرف کردیم
به همراه بقیه تیم ها از پناهگاه و از پشت قله حوض دال صعود را ادامه دادیم .
تیم های صعود کننده به قله قاش مستان و قله مورگل از دو تیم قزل و بیژن ها جدا شده و با توجه به مسیر طولانی صعود شان حرکت سریعتری را در پیش گرفتند .
تیم دوم ؛ قله های کرسمی شرقی و غربی و تنگه حرا ،کپیری،بیژن 1 و 2 به سرپرستی بانو زیبا محمدی( و همراهی صابر کشاورز ، مجتبی نصیری ، زهرا کامگار ، علیرضا منوچهری، آرین شیرازی) و تیم سوم به سرپرستی جناب آقای علمدار ( و همراهی نجمه دوست فاطمه ، مریم سعادت، سودابه محمدی ) تا زیر قله های کرسمی پیمایش کرده و سپس جهت صعود قزل قله و قله هرم از هم جدا شده و در مسیر صعود خود به حرکت ادامه دادند .
تیم دوم پس از صعود قله کرسمی شرقی و غربی ،قله کپیری، بیژن ۱ را صعود کردند و در ساعت ۱۳ آخرین قله خود یعنی بیژن ۲ را صعود کردند.
تیم سوم قبل از ساعت ۱۳ قزل قله را صعود کردند و به ادامه مسیر خود پرداختند
تیم چهارم به سرپرستی جناب آقای زارعی ( و همراهی احمد مختاری ) پس از صعود قله بن رود به سمت قاش مستان ادامه مسیر داده و در ساعت 13 قله را صعود کردند و تیم پنجم نیز به سرپرستی آقای حسین فهندژ و همراهی احسان فهندژ قله مورگل را صعود کردند .

نکته جالب و خوشایند صعودها ، همزمانی آخرین صعود تیم ها بود
نا گفته پیداست فصل پاییز و وزش باد شدید مخصوصا بر روی خط الراس، تاثیرات خود را در صعود داشت ولی آمادگی بدنی و تجهیزات مناسب افراد ، صعود را بدون خللی پیش برد.

همه تیم ها طبق برنامه ریزی در حال بازگشت بودند و تنها تیم قاش مستان منتظر بود تا تیم مورگل به آنها برسند ( مورگل ؛ آخرین قله از رشته مرکزی و مسافتی طولانی تر نسبت به بقیه قله ها از گردنه بیژن دارد )
تیم ۱ و ۲ در پناهگاه حوض دال به هم رسیدند و با هماهنگی به سمت گردنه بیژن حرکت کردند و در ساعت ۲۰ به مینی بوس رسیدند و بقیه تیم ها نیز پس از یکساعت در ساعت ۲۱ به مینی بوس رسیدند و پس از صعودی موفق با خوشحالی به سمت شیراز حرکت کردند.

گزارش از : سرکارخانم زیبا محمدی

“جهت دیدن کلیپ زیبای این صعود شاخص به آدرس پیج باشگاه در اینستاگرام به آدرس tabiat.doots@ مراجعه فرمایید”

profile avatar
نظر دهید

پاسخ دهید

باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست شیراز
Logo
ثبت حساب جدید
ثبت نام تنها برای اعضای باشگاه کوهنوردی طبیعت دوست مجاز می باشد.
لیست ثبت نام